Jump to content

Valg av revolver når man stort sett skyter 38spes.


vorsteher

Recommended Posts

Dersom man ser bort fra pris i denne sammenheng, fra hva man mener er penest osv., og bare tenker på skyting med 38spes. der både DA og SA skal funke optimalt, hva ville folket da ha valgt når valget står mellom tre revolvere, alle med 6" løp: en Colt Python 357magn. som ikke er tunet eller på noen måte "rørt", en Manurhin MR73 Match 38spes., en S&W mod.28-2 357magn. med nytt matchløp og som er tunet? Ja, jeg har valget, men trenger sårt de gode rådene. Jeg har lest trådene i forumet med diskusjonene om hvilke revolvere folk mener er best, og vet derfor hva som er nevnt som fordeler og ulemper. Men i løpet av det neste døgnet skal jeg ta en avgjørelse, og det er slitsomt for en amatør. Jeg har selvsagt mine egne meninger, men ønsker å se hva andre ville valgt om de hadde hatt muligheten :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nei, beklager, men det har jeg ikke.

Det er vel sikkert 8-10 år siden jeg sluttet med kort pang. Men Mod 14 masterpiece var min favoritt. Liten ramme og tønne, tilpasset kalbeet (38Spesial), god å skyte både dobbel og singel med.

Hadde også Pyton og 686, syns de var for store og klumpete

Link to comment
Share on other sites

Så ble det allikevel følelsene som tok overhånd. Er nettopp kommet hjem fra besøk hos mannen som tilbød meg å kjøpe sin Colt Python 357. Den ble med meg hjem. Jeg vet at Manurhin nok ville ha vært et mer fornuftig valg, og det er jo også en flott revolver å se på. Men denne Python i royal blue klarte jeg ikke å motstå. Ifølge tidligere eier er den kun skutt 80skudd siden den ble laget i 1966. Synd at jeg ikke kan dette med å legge ut bilder :oops: Takk for innspill :D

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en Phyton i over 27 år, men det er "arvegods" å regne. Har ikke hjerte til å borre, slipe og skru på en klassiker.

 

Men derimot, kjøpe jeg en ny og billig 686 i mai (5490,-) og fikk den tunet m/avtrekksstopp. Det er arbeidsjernet på enhver stevne. DA avtrekket er så konge, at å skyte Mag1 blir bare morro!

 

Er mega fornøyd med 686´n.

Link to comment
Share on other sites

S&W 686 er et meget bra valg. Rimelig revolver i upåklagelig kvalitet rett fra boksen! Og enkelt å gjøre 'litt' med selv, så som å skifte frontsikte, (Fjerne plastikk!) skifte slagfjær (For bedre avtrekk..) og kanskje bytte ut baksikteblad... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en Phyton i over 27 år, men det er "arvegods" å regne. Har ikke hjerte til å borre, slipe og skru på en klassiker.

 

Men derimot, kjøpe jeg en ny og billig 686 i mai (5490,-) og fikk den tunet m/avtrekksstopp. Det er arbeidsjernet på enhver stevne. DA avtrekket er så konge, at å skyte Mag1 blir bare morro!

 

Er mega fornøyd med 686´n.

Betyr det at din Phyton bare ligger i skapet for å bli mer verdt etter hvert som årene går? Jeg hadde min på skytebanen forleden og opplevde at dette er en revolver man kan ha glede av å skyte med. Nydelig balanse og SA avtrekk. Men DA-avtrekket var heller ikke noe problem, selv om det nok ikke er som en tuna Smith eller en Manurhin 38 match. Jeg tenker å bruke min Python, selv om serienummeret indikerer samlerverdien (ingen bokstav foran nummeret). Den kommer aldri til å bli forsøkt endret på noen måte, det er snakk om at jeg skal lære meg å skyte med den slik den er. Selvfølgelig blir den pussa med kjærlig hånd etter bruk. Burde jeg la den ligge i skapet :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...