Jump to content

Skyting, jakt og annet gøy rundt Hammerfest?


jalla

Recommended Posts

Jeg har planer om å flytte til Hamerfest til høsten og lurer i den forbindelse om hvordan skytemiljøet er i nærheten. Jeg skyter litt forskjellig, pistol, jaktfelt, og nettopp begynt med litt hagleskyting.

Alle typer jakt og fiske er og gøy.

Noen som bor i det området og har informasjon?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Send Polardego en pm, han er aktiv i skyttermiljøet i Hammerfest..

 

Sist jeg bodde i byen så var det en liten sliten gjeng pistolskyttere der i ett bomberom. DFS har en fin bane der med skivetrekk på 100m, og elektronikk på 200m + en innendørsbane. Og et ok opplegg for feltskyting ut til +/- 500meter ( Polardego justerer her om jeg hukser feil på avstandene).

Haglebanen ligger i samme område som riflebanene, fint anlegg med overbygg og god utsikt.

 

Jaktmulighetene er ok, sjøfiske er fantastisk og sportsfiske etter ørret og røye rundt byen er vel også bra, hvis du er nysgjerrig på det siste så anbefaler jeg deg å logge på fiskersiden eller fluefiskenet og se etter en som kaller seg "Lars" og lese historiene hans om fiske rundt Hammerfest...

 

Og kråker er det nok av!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke vært så veldig aktiv i sommer pga jobb og bilhavari. Tror ikke det er så veldig stor aktivitet på banen i Blåbærdalen før i august, men da blir det bane, felt, jeger ++. Snakka med en som skyter lerduer, han sier at de har aktivitet hele sommeren. Pistolskyting vet jeg ingenting om, men det finnes sikkert noen på skytebanen som vet. Sjekk http://www.dfs.no/hammerfest/ og http://vfjff.no/index.php?pageID=83&page=Skytebanen Er det noe konkret du lurer på så send meg gjerne en PM så skal jeg prøve å finne det ut for deg :)

 

Når det gjelder jakt har jeg ikke enda jakta på Kvaløya, men sier gjerne ja takk hvis det er noen som har lyst å jakte feks. predatorer og trenger en jaktkompis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...