Jump to content

Bassetutstillingen i Hokksund


vilma

Recommended Posts

Er det noen her på forumet som har tenkt seg til Hokksund til helga da???

Det blir spekemat og SVADA på lørdagskvelden og jeg kommer til å bli relativt trøtt i utstillingsringen på søndag. Vi avholder ordinær sporprøve på lørdag og flere på forumet skal hjelpe til med sporlegging, de er nok ekstra snille de som har en bleu eller to :D:D.

 

Håper jeg treffer mange forumister der.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært artig å være der og skyve en hel haug flotte bikkjer oppover resultatlistene! :D Jeg trenger å komme ned på landjorda igjen! :lol: Men det blir dessverre ikke i år... Kanskje jeg kan overtale denne treige Nordlandsligaen til å fylle bikkjer og bager inn i et par minibusser til neste år?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette blir skikkelig morro, vi kommer med 3 petiter. Blir vel ny rekord med antall hunder i år

 

Dommer Anne Marit Olsen

Bedømmelsen foregår i denne rekkefølge:

Basset Artesien Normand ( 8 ) 9.00

Basset Bleu De Gascogne ( 4 ) 9.00

Basset Fauve De Bretagne ( 22 ) 9.30

Basset Hound ( 18 ) 12.00

Grand Basset Griffon Vendeen ( 3 ) 12.00

Petit Basset Griffon Vendeen ( 39 ) 12.00

Så Ranger, synd du ikke kommer for her ville du fått bryna deg litt med han Ares ja :D Også for ikke å snakke om det sosiale på lørdags kvelden da, her blir det mye god mat,godt drikke og garantert mye skryt og juging :lol:

M

Link to comment
Share on other sites

lykke til alle sammen med utstillingen, det er kanskje mer spennende i år enn før, da bassetverden er større for vert år.

Håper kullsøstrene til Thyra er påmeldt. :D:D:D:D:D:D

 

Synd det er så langt nedover.men jeg har uansett ikke tid i år. Vi får se til neste år hvis det blir noe jaktpremiering på Thyra.

 

Det blir vel pelsdiskusjoner der også :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Ranger, synd du ikke kommer for her ville du fått bryna deg litt med han Ares ja :D Også for ikke å snakke om det sosiale på lørdags kvelden da, her blir det mye god mat,godt drikke og garantert mye skryt og juging :lol:

M

Betviles ikke, noen av delene! :D Kan jeg ikke bare sende videoen fra Hattfjelldal og få han bedømt "in absentia"?? :mrgreen:

 

Funksjonell pels kan jeg og Ares være med og diskutere! :wink:

Men jeg har en følelse av at utstillingsdommere som aldri har vært med i skauen på jakt høst og vinter med petit lett bedømmer en nystrigla hund som er perfekt på alle måter som BIR, og ikke ser eieren står over den samme bikkja og sliter isklumper ut av pelsen for at bikkja skal få gangsyn og bevegelighet, eller fortvilet prøver å kamme ut granbar og kvist.

 

Imens sitter jeg med Ares og knipser vekk ei barnål om jeg finner noe! :lol::mrgreen:

 

Kunne blitt en artig diskusjon om funksjonell pels ja, dommer Granheim var iallfall ikke i tvil. :D

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer med 2 fauver. De er nå i full blomst ,så hannhund eiere bør gå en lang omvei :mrgreen:

Tar også en tur lørdagskvelden.

 

 

Blir inte lätt för hanen min att bo under det taket några dagar alltså :shock::lol:

 

Vi kommer med 2 och ställer 3, för den tredje hämtas hem på den här resan :D

Link to comment
Share on other sites

Tror Sørlandet kan stille litt sterkt i år :D

Vi kommer med Buffy og Anya Nikita.

 

Leif- Er det blitt trukket ut hvem som får stille til prøve?

 

Satser på en kjempe koselig helg.

Konkurranse i ringen om de store premiene på dagen og i hvem som kan snakke høyest på kvelden :lol:

 

Vi talast

Renathe

Link to comment
Share on other sites

Vi kjører straks innover. Langt fra bibelbeltet til Hokksund med Kjerring, 7 uker gammle tvillinger og bikje i samme bil :lol:. Satser på å kjøre halvegs i kveld/natt, så kommer vi frem litt utpå formiddagen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Litt off-topic, men jeg lurte bare på om det er noen som leser mail i Norsk bassetklubb? Jeg sendte for bra lenge siden en mail med oppfølgingsmail etter ei stund til Åse/Bassetklubben og bestilte nappevideo for petit, men har ikke hørt et pip....?

 

Ikke forvent at de ser den mailen Robert, virker ikke som mine er lest iallfall! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Litt off-topic, men jeg lurte bare på om det er noen som leser mail i Norsk bassetklubb? Jeg sendte for bra lenge siden en mail med oppfølgingsmail etter ei stund til Åse/Bassetklubben og bestilte nappevideo for petit, men har ikke hørt et pip....?:

 

Samme her Ranger. Sendte mail for lenge siden å bestilte samme video og PBGV klistremerker, purret på mail etter en stund da jeg ikke hørte noe. Fikk hverken svar på mail eller film........ Elendig service der må jeg si.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at e-posten til Bassetklubben ligger nede, hvis dere ønsker noe så kan dere ringe eller maile Åse Pedersen.

 

Av Petitene vant Bluffs Happy Go Lulu, mens Ismans Ike blei Bim.

Bøjentans Knall kule Ulla var litt baby idag, men fikk 1uk 2 ukk ck.

Jeg er fornøyd. :D:D:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Otto fikk 1 kval, 2konk, HP. :):).

Har hatt en fin lærerik langhelg på Hokksund Camping. Morro og treffe igjen folk vi ble litt kjent med ifjord.

Slenger med et bilde av Otto minutter før han entrer ringen.

otto.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Litt sent,men nå ligger det mange bilder av masse petiter fra hokksund på hjemmesiden min http://www.kennelbojentans.net/

 

Det har vert en utrolig helg for oss, med mange gode resultaer og ikke minst var det utrolig hyggelig lørdag kveld med høy stemmning og mye god mat. Desverre så ble kamera med Margit hjem, så fikk ikke tatt noen bilder fra den sosiale biten.

Med totalt 94 hunder i hokksund, var det utrolig mange flotte hunder å se. Gratulerer så mye til BIS hunden Un-Sita, en herlig BAN tispe som tok BIS for andre året på rad.

M

Link to comment
Share on other sites

Har sett gjennom bildene dine Merete, der var det mange flotte bikkjer! Gratulerer spesielt med Ismans Ike, det er jo utrolig hvilke meritter han har oppnådd nå! :D

 

Er redd jeg og Ares knapt blir som outsidere å regne i slikt selskap, men pytt, jeg er glad i bikkja som han er jeg! :wink:

 

Har virkelig lyst til å ta ei helg til Drammen og Hokksund neste år da, dersom det arrangeres samme helg da og. Om ikke annet så for å se og lære! :D

 

Dine bilder fungerte dessverre ikke på nettleseren min, Jämta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...