Jump to content

Special Combat Xtreme


Reaper

Recommended Posts

hei har sett litt på en luft pistol som er helt rå. Den heter som over skrifte sier Special Combat Xtreme. jeg lurte på om det er noen som har/prøvd den.

 

Unskyld at jeg spør, men hva skal du bruke den til? (og hvor gammel er du egentlig?)

 

Det er en BB gun, den er ikke duganes til annet enn å skyte på blikkbokser på 8-10 meter på hytta, sammen med den yngste nevøen man kan ha.

 

Er du ute etter kraft, presisjon, kvalitet eller hva?

Ta en tur innom www.airgunworld.org og les deg opp på luftvåpen. Der inne finner du en del folk som har mye erfaring med luftpistoler og luftgeværer.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du skal la være å svare hvis du ikke har bedre greie på dette.

En luftpistol er definitivt IKKE et leketøy.

 

Jeg tror nok ikke at Pistoleros mener at en luftpistol er et leketøy for barn. Jeg er rimelig sikker på at han er klar over at denne ikke er myntet på små barn. Men hvis en luftpistol ikke egner seg for annet enn skyting på relativt store mål på relativt kort avstand så er vel ikke begrepet leketøy helt upassende? Dog i en noe utvidet betydning.

Link to comment
Share on other sites

Luftpistoler med rundkuler er ikke så mye å ha på. De treffer skikkelig dårlig da de ikke har riflinger i løpet, kjøp deg heller en som bruker vanlige 4,5mm kuler og trommelmagasin så slipper du mateproblemer. Har selv en Gamo PT-80 som fungerer bra, denne har vanlig sikte og gjør derfor at man lærer seg å sikte riktig med pistol. Den kommer også i en annen utgave med "demper" og aimpoint-aktig sikte..

 

Ps synes ikke det er vits å være frekk mot folk som spør om noe på en høflig måte tilogmed. Hadde spørsmålet omfattet noe ulovlig eller umoralsk så kunne jeg forstått svaret men synes det var helt feilplassert og slik oppførsel vil jo kunne skremme folk bort fra skytesporten - spesielt hvis vedkommende ikke er så gammel. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg selv hadde ikke kjøpt denne pistolen selv om den hadde vært mye rimeligere.

Den har neppe særlig presisjon med rundkuler.

Det meste er også av plast.

 

Se heller etter brukte HW eller Diana luftpistoler, du kan komme over fine brukte eksemplarer .

 

Gamo hadde tidligere ett par noenlunde brukbare modeller de også.

Den ene er Gamo Compact, den andre er Gamo Centre.

En billigere utgave av Centre er Falcon.

Muligens Gamo Compact selges nye ennå, men de koster godt over 2.000,- kr

 

Match pistoler er dyre, men det var vel ikke det du var ute etter heller?

Skal du ha en litt kraftigere pistol så kan Crosman 2240 være noe.

Dette er en co2 luftpistol i cal .22

Vet ikke helt hvordan det er å få fatt i disse lengre nå.

Link to comment
Share on other sites

Tror Rodan var fri for disse 2240 i følge en tråd jeg leste ett sted, men der var flere som solgte disse i Norge.

Mener ett salgssted for paintball solgte 2240 for ca 1295,- kr, men de ( 2240 ) var borte der også nå.

 

Men en tlf til Rodan skader vel neppe, en får vite det med sikkerhet da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...