Jump to content

US Airforce i salong


gundergerson

Recommended Posts

Hei

 

Under Vietnamkrigen i forrige årtusen produserte Armalite en liten og hendig rifle i kaliber .22 spesielt beregnet til bruk for nedskutte, amerikanske jagerflypiloter. Jeg tror den het AR-7, den var halvautomatisk, hadde et sju, åtte eller tiskudds magasin, og løpet kunne skrues av og stikkes inn i plastkolben sammen med magasinet. Hele greia fløt i vann når den var pakket sammen.

Jeg har aldri sett en slik, og aner ikke om den ble produsert for fritt salg. Jeg aner heller ikke om det var en god rifle eller ikke, eller om den fungerte under vanskelige forhold.

Er det noen her som vet hvor det ble av denne lille tassen?

 

gundergerson

Link to comment
Share on other sites

Søppel i flere generasjoner, den har vært produsert av forskjellige lisenshavere siden 60 tallet engang. Om den fremdeles er i produksjon vet jeg ikke, men de to jeg har skutt med i en fjern fortid har utmerket seg med ekstremt tunge avtrekk og dårlig presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Hei, hei

 

Jeg lurer på om det finnes noen her på Kammeret som IKKE har sære interesser? Forskjellen på oss er ikke om vi er sære eller ikke sære, men HVOR sære vi er...

Jeg har alltid vært sær, og har alltid hatt sære interesser, enten det gjelder hobbier, politikk, damer, jobb etc.

Uten oss sære hadde verden vært et forferdelig kjedelig sted av mainstream-mennesker. Og skulle ikke en eller annen sær amfibie-frosk på liv og død opp av vannet og klatre i trær for en milliard år siden, hadde vi fremdeles vært fisk alle sammen. Og hvor gøy hadde det vært?!

 

gg

 

PS. Styremedlem i Norges Særlingeforbund, avdeling Follo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...