Jump to content

leirdueskyting- variert trening.


joakimH

Recommended Posts

Jeg har nå fått smaken på leirdueskyting, og jeg nå lurer jeg på forskjellige tips til hvordan man kan bli en bedre hagleskytter, med forskjellige artige øvelser.

jeg har da en vanlig leirduekaster til 300kr, som kaster max 2 leirduer. dette blir veldig lite variert, så det er derfor jeg lurer :wink:

har prøvd å kaste duene med en hånd, å skyte dem.. det blir fort mye vanskeligere ja :D

har klart 2 duer som jeg kaster opp selv, men det er ganske skjeldent jeg treffer begge :oops:

nevn gjerne også andre ting en leirduer som er artige "targets" 8)

 

det finnes sikkert maaange forskjellige artige øvelser/kast fra folk her, så spytt ut :D

Link to comment
Share on other sites

Utrolig mange forskjellige måter å kaste på. Vi skyter i et grustak hvor det er gravd opp noen hauger som kasteren kan skjule seg bak. Den artigste øvelsen vi har der er når kasteren hiver duene rett mot deg. Enten må du treffe eller så får du dua på deg eller rett over hodet. Vi skyter også rene sideskudd på duer som bare er synlig 6-8 meter før den forsvinner. Variasjon er viktig. Kan ikke tenke meg kjedeligere skyting enn å stå på en trap-bane

Link to comment
Share on other sites

det er bare fantasien og sikkerheten som setter grenser! selv syns jeg det er artigst når kasteren står bak meg og duene kan komme hvor som helst. skikkelig god trening til jakta og artig! har også prøvd å kaste ut forskjellige mål f.eks tomhylser, golfballer, appelsiner, egg, øl bokser og melon :mrgreen: hvor du skyter kan også gjøre det vanskeligere.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det jo blitt noen sportingbaner rundt om kring som man kan besøke for å skyte på duer som kommer alle veier :wink:

Her i nærheten så er bla. Skjeberg, Moss, Askim en mulighet hvor man kan trene, så er det også noen stevner rundt om kring i regi av njff som man kan være med på.

Link to comment
Share on other sites

om du har ein som er med deg så er det genialt med handkaster. så kan han variere heile tida.

Her har vi hatt regelen om at vi bytter på å kaste\skyte, dvs vi skyter til vi bommer så er det bytte.

Og vist kasteren føler det tar for lang tid før bommen kommer så blir det bare vanskligre og vanskligre. Kaste duene på høgkant feks blir rimlig vriene da.

Ein anna ting med handkaster er at man kan variere vinkel hastighet retning akkurat som man vil. Billig og vil vel nesten sei at den kan få vel så god fart på duene som einhver billig kaster kan.

Foresten om man skal ha dubleer så finnes det handkastere for dette og på Ebay har ikkje testa dei så skal ikkje sei noe om de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...