Jump to content

Hjelp Til prisantydning av diverse pistoler


Klatrechris

Recommended Posts

Min Far vurderer å selge sin våpensamling og siden han ikke er i stand til å bruke Pc så hjelper jeg han litt.

 

Så trenger litt hjelp med ca rimelig prisantyding for salg av diverse pistoler/rifle.

 

colt python .357 revolver. Kjøpt ny i 1983. med sorte grepsplater. gått ca 1000 skd. ikke skutt med siden 1998.

 

tilsvarende lik bilde i stand.

http://bfoster.org/Colt_Revolvers/Python.jpg

 

Walther GSP 22lr. med .32 upper. 2 mags til hvert kaliber.

22lr har gått ca 3000skd og .32 har gått ca 200skd. sist brukt i 2004.

 

Colt goverment 1911 .45 MK. IV series 70. med 2 splitter nye mags ubrukte. gått ca 500 skd.

 

Så til juvelen:

 

Sig P210-5 "siganausen" eller hvordan et staves. 9mm.

Med 22 LR upper.

2mags til 9mm, 1 mag til 22lr.

 

gått ca 1000 skd med 9mm. 22lr er aldri skutt med.

 

sist brukt i 1999.

 

 

den siste er rifle men greit å sjekke om noen vet noe;)

 

tikka 75 .308W. 1 mag, uten scope. gått 50 skd. ny i 1991.

 

takker på forhånd for alle svar

Link to comment
Share on other sites

fått nå utallige Pm med folk som sitter kjøpetillatelser.. men mye priser som høres lite fornuftige.

 

1911.. 2-3000 er det folk har sett for seg. (??) :shock:

 

sig neuhausen 5000 kr ? :twisted:

 

.357 4-5 tusen. (høres da riktig ut) :)

 

gsp 22lr. 4000 kr.

 

er det ingen som har noe erfaring rundt disse på pris?

Link to comment
Share on other sites

:wink: Nå vil jo gjerne folk gi minst mulig for et våpen da... Men en GSP .22 med .32 i så bra stand bør du fint kunne få 7-8-9 høvdinger for. .357'ern har du en grei antydning på.. (4-5 tusen) Sig 9mm med .22 og utstyr bør du vel greit kunne få 10 tusen eller mer for vil jeg tro? Colt'en bør du også få det dobbelte for (4-6 lapper)..

Dette forutsetter den standen du antyder, og er hva jeg ville tippe. Uansett er det bare å legge de ut for salg på Finn?

(Kunne godt tenkt meg alle disse jeg, men det synes nok ikke onkel!) Lykke til og ikke la deg bli lurt til å gi de bort!

Link to comment
Share on other sites

:wink: Nå vil jo gjerne folk gi minst mulig for et våpen da... Men en GSP .22 med .32 i så bra stand bør du fint kunne få 7-8-9 høvdinger for. .357'ern har du en grei antydning på.. (4-5 tusen) Sig 9mm med .22 og utstyr bør du vel greit kunne få 10 tusen eller mer for vil jeg tro? Colt'en bør du også få det dobbelte for (4-6 lapper)..

Dette forutsetter den standen du antyder, og er hva jeg ville tippe. Uansett er det bare å legge de ut for salg på Finn?

(Kunne godt tenkt meg alle disse jeg, men det synes nok ikke onkel!) Lykke til og ikke la deg bli lurt til å gi de bort!

 

Må si meg enig om at dette er mere reelle priser på disse pistolene :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke helt oversikt over prisene på annet enn Colt'en ettersom jeg nylig har handlet en tilsvarende. Den ga jeg 3500 for (inkludert en boks med skudd), men det var en Series 80 (som vel ikke er like populær som Series 70'ene), og den var heller ikke 100% strøken. Selger antydet at han egentlig skulle hatt litt mer for den, og jeg var egentlig enig. Jeg så at tilsvarende våpen gikk for rundt 4500. Og ettersom Series 70-pistolene er litt mer etterspurte og populære bør jo 5-6000 være en fornuftig pris hvis den er helt strøken. Så vidt jeg har hørt får man ikke fatt i nye Colt'er for mindre enn 12000 her i landet, og da skal man vel være happy om man får en strøken en brukt for under halv pris av en ny?

Link to comment
Share on other sites

Prisen du har fått på GSP'en virker grei, men det er vanskelig å si noe når man ikke vet alder, utgave og stand på våpenet.

Sig P-210-5 er ikke der den engang var i pris, nå sliter folk med å selge dem for 8000,-

De fantasi prisene man av og til ser på "Neuhausen" pistolene gjelder kun P-210-8 eller Long Slide som de fleste sier. Da snakker vi fort om 40.000,- De andre (tidligere) utgavene har falt brutalt i pris.

Du vil antagelig ha mest igjen ved å selge .22 toppen separat.

 

Colt er relegion, så der vet man aldrig :wink:

Link to comment
Share on other sites

colt python vokser ikke på trær lenger, 6000-8000,-

walther gsp 22/32 koster i dag over 20 000,- ny, er det en gsp expert 22/23 selger du ikke den under 10 lapper

colt 1911 serie 70 ca,6000,- jeg har selv en maken colt og om noen hadde bydd meg 2000,- for den hadde jeg blidt fornermet og sur :evil:

sig`en har jeg ikke peiling på, hva angår pris

tikka 75 ???????????????? er det ikke sako 75 du mener, det er god børse + - 6000,-

 

NB: dette er min mening på priser og ingen våpen er verdt mer en eventuelle kjøpere er villige til å betale, men det er ingen mening i å selge en colt 1911 for billig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...