Jump to content

Trenger tunge .224 kuler til prosjekt.


villmannen

Recommended Posts

Har fått ein litt merkelig ide.

 

Har ei 22 k-hornet pipa med 1/7 stigning.

 

Ønsker og skyta tunge kuler 80-90 gr i sub.

 

Viss noken kan donera/selga kuler 80-90 gr berger eller sierra eller a-max så hade eg blitt svært glad. 20 kuler holde.

 

Komme tilbake med dempe effekt av ein 22 cmm6 rimfire dempar og 6-9 modular og presisjon.

 

Eg har salongrifla, men planen er 50 gr kuler i ca 800m/s og 80-90 gr i 320. Så slepp eg drasse 2 rifler til fjells.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Er klar over snurr problematikken. Pipebytte er aktuelt av andre grunner, men hvis tung kule i sub hastighet fungerte ville valg av snurr bli påvirket av det.

Det var uansett ikke snurr jeg lurte på. Horneten bråker ikke så mye i utgangspunktet, men tenker å bruke den på reven fra ett soveromsvindu. Og da er sub med tung kule interessant, forholdsvis kort hold og fast avstand til åte. Så jeg er fremdeles interessert i det jeg spurte om i forrige post.

 

Skrevet i beste hensikt, forstå det den som vil.

Link to comment
Share on other sites

Den fungerer som ei salongrifle med dobbel så tung kule. 80 gr mot 40 gr. Mi rifle var i k-hornet. Skulle eg hatt ei hornet igjenn hadde da blitt k-hornet. Eg har foresten et diesett i k-hornet viss du vil ha da.

 

Hadde eg vore deg hadde eg vagt eit løp med 1:7 stigning. Då kan du bruka alt frå 40 gr v-max til 80 gr a-max :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...