Jump to content

Utbytte av treningshagle?


Tord_Nilsen

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en gammel Sauer ss som mitt jaktvåpen (ervervet før 1990), skyter nogenlunde greit med den, men ser/ønsker behovet for mer mengdetrening på leirdue. Saueren har sine begrensninger vedr stål, og det blir rett og slett for dyrt å stå på banen med vismut. Jeg vurderer derfor å ha ei billig alternativ hagle til mengdetrening, f.eks. en Star B. o/u.

Så, til dere Kammerbrukere som har hatt mulighet til alternative hagler; Hvordan er det å bruke en hagle til trening og en til jakt? Er det sånn at du må skyte deg inn med jakthagla hver høst? Verdensklasse skyttere sover jo nesten med hagla, for at den skal bli i 'ett med kroppen', må det være sånn?

Eller er det sånn at hvis du er god til å skyte hagle, skyter du godt med hvilken som helst hagle?

Takker for alle innspill fra de som veksler mellom to eller flere hagler.

Link to comment
Share on other sites

Bruker gjerne sideliggere og en kort lett o/u i kaliber 20 til jakt... Har en kal. 12 o/u som brukes til trening og litt skjærgårdsjakt. I august tar jeg en serie eller to med jakthaglene mine, mest for å avprogrammere tolverfølelsen. Har faktisk opplevd at jeg da skaut bedre med sideliggeren på banen...

 

Tror definitivt ideen din har noe for seg jeg... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...