Jump to content

Remington 597, masse spm.


j00mpa

Recommended Posts

heij..

 

Er ny innen forumet så jeg må bare spørre.. :D

 

1. Har en Remington 597 med et 10 skuds magasin, så jeg lurte på om det var å få tak i noe større magasin.

 

2. hvis man skal kjøpe en lyddemper, må man da søke om lov hos politiet??

 

3. for selvlading av patroner må man da også søke tilatelse hos politiet?

 

Linker, bilder og alt av svar er jeg hjertelig takknemlig på.. :P

 

Mvh Jon-Even

Link to comment
Share on other sites

1. Har sett større magasin (25 eller 30) på Jakt og Friluft i Arendal, så ja, det får du tak i.

 

2. Nei, det behøver du ikke.

 

3. Nei, det behøver du ikke. (går ut fra du ikke mener å lade .22LR selv av åpenbare grunner).

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Minner om at det er et automatisk våpen. Skal du ha full virkning av lyddemperen så må du ha subsonic amo. Denne er svakere ladet for ikke å bryte lydmuren. Kan gi problemer med omladingen med så svak amo. Bare som et apropo :) Finnes sikkert tråder om dette også.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke CCI sub i en 597, CCI standard er noe av det stilleste og beste jeg kan mate min med! Standard går subsonic i en 597.

Legger til en film der jeg tømmer mitt 30skuddsmagasin med CCI standard:

 

Volquartsen Target Hammeren er å anbefale, halverte tyngden på mitt avtrekk!

 

12052009001rfp.jpg

Har en Bushnell Elite 3200 3-9x40 på akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alt av svar, et til spm. lurte på hvor man får tak i den avtrekkeren som dere snakker om og hva den vil koste??

 

og hvor man kan få g-sport butikken her oppe i nord til å bestille den typen amunisjon som dere anbefaler fra??

 

Mvh Jon-Even

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte min volquartson hammer fra midway. Kostet noen hunderelapper.

Jeg ser de selger en forbedret utdrager også, og den kunne kanskje vært noe å satse på, for min kunne i alle fall forkile seg ofte med svakt ladet ammo pga hylsa ikke blir kastet helt ut.

 

Min 597STL har hatt mateproblemer etter att jeg fikk ødelagt orginalmagasinet i plast og fikk erstattet det med et i lettmetal.

"Pang,klikk,ladegrep,klikk,ta ut magasin og dunke det mot noe, sett inn, ladegrep, pang, klikk" osv osv :cry:

 

 

Jeg har prøvd allt jeg kan komme på for å få magasinet til å funke, men patronføreren henger seg alltid opp noen millimeter ned i magasinet slik at sluttstykket paserer over patronene.

Den står no der bakerst i skapet og støver ned.. Synd, for presisjonen er utmerket med det meste jeg putter i den.

Får vel ta å bestille meg et nytt magasin.

Er 10 skudds magasin i plast fortsatt å få tak i, eller er det kun lettmetal det går i?

I så fall: er det jeg som har fått ett ubrukelig eksemplar? Eller er det normen att de gir mateproblemer?

Link to comment
Share on other sites

Heisann. :D

Har dere tatt en titt på disse sidene "guttær"

http://www.rimfirecentral.com/forums/sh ... hp?t=68079

 

Her er det veldig mye matnyttig ifht. 597

se øverst på sidene under "sticky" info

her står det om fix for magasiner og hva som bør gjøres når gen.3 mag ikke virker

For meg høres det ut som om pussing og stramme guiderods er med i bilde her men hvem vet.....

Forøvrig spiser denne alt som blir servert av ammo og er ganske så tyst med standard ammo og ALM`s standardemper i Rustfri

Sub`s er heller inget problem

Har innstallert VQ hammer og det er nesten ett must som beskrevet over ca halvering av avtrekks vekta

Artig lita børse detta...

 

Ellers så er det jo bra at gutta i plankeby``n også har 597 og ikke bare en som flytta derifra for 25 år sia

og ble MOSSING... :oops:

Ha en fin dag

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

Joda, guiderod stramminga fant jeg ut av ganske raskt etter å ha demontert børsa når den var ny for 11-12 år siden.

Magasinet som fulgte med børsa var laget av plast, og jeg hadde ingen problemer med mitt eksemplar.

Men det klarte jeg å ødelegge og jeg fikk et gen2 magasin til erstatning.

Jeg har hatt ut foloweren og pusset den, men det er mulig jeg skal prøve å pusse den enda mer..

Det ser jo ut til at det er problemer med gen3 magasinene også, så jeg prøver nok å pusse enda mer, og om det ikke virker så blir det å bytte fjør.

Skal selge børsa hadde jeg tenkt, men det er jo håpløst når den pr dd er et enkelskuddsvåpen :?

Gidder ikke bruke penger på nytt magasin om det er like dårlig som det jeg har fra før.

 

Selv er jeg gla jeg ikke bor i Moss, for da hadde jeg campet permanent utenfor winge, og det er ikke godt for saldoen min :D

Her i byen så har jo alle som ikke bare pusher sko og joggedresser rømt for lengst...

 

Edit: nå har jeg vært ute og pusset enda mer på followeren, og nå mater det om mulig enda dårligere enn før :lol:

så da er det å bestille gen3 magasinet, så får vi se om det er mer samarbeidsvillig.

Link to comment
Share on other sites

kjapt spørsmål, er det bare meg eller er det flere 597-skytere som opplever at geværet ikke klarer å kaste ut tomhylsene etter de er skutt så de kiler seg, dette medfører da at jeg ikke kan skyte det neste skuddet fordi det er for stor klaring mellom tennstiften og tenhetta så skuddet blir ikke anntent???.. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...