Jump to content

Bruk av Hoppes skum til puss av løp


Ole_Netland

Recommended Posts

Bruk av Hoppes skum til puss av løp, hva erfaringer har dere?

Jeg har aldri før brukt skum til puss, bare div andre luriumer…

Men nå sist jeg var innom XXL kjøpte jeg nå med en boks med dette skummet, testet det så smått på ett par sauer løp, satte de i en plastkopp med munningen ned, og fylte på med skum fra kammerenden, måtte fylle på flere ganger etter hvert som skummet trakk ned over.

Ut av det ene løpet rant det en lett grønnaktig veske med svarte prikker, ut av det andre løpet bare veske med svakt grønnskjær. Jeg lot vel dette stå i ca 20 min før jeg pusset ut.

 

Mitt spørsmål da er, hvor reint blir det av slikt skum? Er det ”godt nok” slikt jeg gjorde her? Eller må der mer til? Ønsker å høre deres erfaringer med dette skummet, virket jo unektlig mye enklere enn å pusse med alt mulig annet. Fikk jo inntrykk av at det tok både litt kryttslam og litt mantel. Men ikke mer enn litt heller, sammenliknet med div annet jeg bruker så var det ikke mye guffe som kom ut, men skyldes dette kanskje for lite tid? Normalt har jeg brukt slikt som ed’s red, Fulmens Greenbore og Tetra Gun sin kobbersolvent, sistnevnte i kombinasjon med en børste kommer der en tykk svart-lilla guffe ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke utale meg om hoppes men om du tillater så deler jeg gjerne mine erfaringer med et tilsvarende produkt.

Det heter Forrest, har bare brukt det en gang å det svarer til forventningene og litt til. Meget bra synes jeg, har også en kompis som har brukt det enda mer og han er ikke i tvil om at det blir fast inventar i pussekassen.

 

Lot det stå i 15 min, deretter pusset jeg det rent med 3 - 4 pussepropper, skinnende rent etterpå. Den siste pusseproppen var like hvit som før jeg pussa igjennom, det har jeg aldri opplevd med vanlig puss. Har ikke giddi å pussa så lenge

 

Skyter med Sauer i DFS.

Link to comment
Share on other sites

Vapentidningen gjorde en meget bra test på dette for en tid tilbake.

Forrest sitt skum kom på en fin andreplass, KG12 (ikke skum) kom på en soleklar førsteplass, hvis jeg husker rett var den 10 ganger bedre til å løse kopper enn Forrest. Alle de andre solventene på listen bleknet totalt i forhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...