Jump to content

Skogsfugeljakt i Nord-Sverige


EilertseN

Recommended Posts

Hei!

 

Bor i Tromsø å planlegger en liten tur til høsten i området Kiruna - Jokkmokk for jakt på skogsfugel.

Noen som har ferdes i disse områdene? Litt tips og veiledning tas mot med stor takk.

 

De som ønsker å sende på PM er hjerteligvelkommen til det :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hør med noen av gutta i spetsklubben. Det er nok noen der som reiser dit og jager.

Klask inn en notis i gjesteboka på www.nsfn.no

 

Jeg har aldri jaget i de områdene, men jeg har vært i Jokkmokk og det ser nå i hvertfall greit ut der oppe.

Har derimot vært i Arjeplog og jaget med spets, og der var det mye gammelskog og bra med fugl.

Link to comment
Share on other sites

Blir kanskje litt OT dette, ettersom jeg ikke har jaktet så langt nord i SWE.

 

Men jeg har jaktet lengre sør, Tärnaby, Storuman og Arjeplog. Mitt intrykk er at det er så svære og like skogsområder at det egentlig ikke nytter å være presis i gode/dårlige områder. Det handler mye om flaks.

Derimot er det gode og dårlige år og er det et godt år så finner du sikkert fugl overalt. Med litt hjelp av nettet finner du tilbydere, feks inatur.se. Bruk http://forum.robsoft.nu/index.php og les litt når det nærmer seg jaktstart, så får du inntrykk om folk ser fugl.

 

Husk nord-SWE har uendelig mye bra skogsfugl-biotop, så det skal ikke være umulig å finne en plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...