Jump to content

Dachs som jakt- og ettersøkshund


Truls

Recommended Posts

Jeg har klart det helt store - nemlig å snu et kvinnelig ønske i huset om å kjøpe en hensiktsløs kjøttpuck til sofabruk, til i stedet å kjøpe en dachs. Og ikke nok med det - jeg har til og med klart å overtale den kvinnelige besetningen til å gå ettersøkskurs med ovnsrøret.

 

Noen som vet om noen bra kull som er leveringsklare sånn i begynnelsen av juli??

Link to comment
Share on other sites

var inne og tittet på de valpene. kjempefine :D MEN om du har tenkt å ha en Dachs som du skal slippe, så vil jeg fraråde deg å kjøpe en av disse. det virker som om det er en del hi blod i de. Med det så kan du risikere å få en veldig trang hund (en hund som må ha veldig varme spor før den bjeffer) jeg har nemelig en sånn en på 9 år som er husets konge og alles kompis. :D Det er skutt mye rev og tre ganger så mange rådyr for han, men kommer han litt bak så holder han kjeft til han får kontakt igjen. jakt lysten er der i massevis , men som sagt dårlig losføring.

kjøper du en hund med riktig bra drevlinjer, vil du ganske sikkert få en som er løs. Da vil losene ofte bukte i mye mindre ommråde. Ikke så lett for å dra ut.

Dette er min mening, sikkert mange som hhar andre synspunkter.

hadde jeg vore deg så ville jeg skaffet tlf nr og spurt hvem som har de beste Dachsene som kan kjøpes for penger. Blir ikke noe dyrere av den grunn.

Skal du bruke hunden kun i bånd kan disse hundene være helt topp. da vil man jo helst ikke høre en eneste lyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...