Jump to content

Ny i Rogaland


edyrli

Recommended Posts

Jeg har lyst å begynne med pistolskyting. Har ikke skutt noe særlig siden jeg var mindre. Da med luftpistol og 22 cal rifle. Har også prøvd 9mm og 357magnum revolver. Var neimen ikke lett å treffe med det beistet.

Jeg bor på klepp og da er vel Time, Sandnes eller Stavanger pistolklubb aktuelle.

Hvor er det greiest og begynne? Trenger jo kurs og å låne våpen det første halve året.

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok flere av klubbene som har klubbvåpen, som du får skyte med på trening/konkurranse. Hva de forskjellige klubbene har av kalibervalg i klubbvåpen er nok varierende.

 

Om du liker utendørs skyting, så kan jeg anbefale Hå pistolklubb som både har innendørs og utendørs bane.

 

Ellers kan du ta en kikk på denne linken over klubber i fylket. http://www.skyting.no/rogaland/t2.asp?p=23652

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok valgt en klubb med aktive skyttere, dvs skyttere som skyter approberte stevner. Og da ville jeg ha anbefalt deg Sandnes Pk, mye hyggelige folk og ett godt miljø der vet jeg....gode skyttere har de også, så man kan lære mye nyttig relativt raskt :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipsene.

Jeg liker og komkurrere både mot meg selv og andre, så en klubb som er aktiv på stevner er viktig.

Kommer til å ta turen nedom Sandnes PK og kikke litt på neste trening.

Har kikket litt på hjemmesiden og det ser ut som bra opplegg.

Link to comment
Share on other sites

Sandnes Pk er nok ett bra sted å starte, de har mange gode skyttere som kan lære mye fra seg. Lykke til, regner med at du stiller på NM felt i Larvik nå...med grønn jakke på :-) hehe

 

Finnes flere fra Sandnes her inne, Trygve F er vel en av de :-) se etter rosa hørselsvern :-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...