Jump to content

Montasjer til Tikka


Skarvekongen

Recommended Posts

Har en gammel Tikka jeg ikke husker korrekt modell-betegnelse til. Det er noe med M55, og rifla er laget rundt 1980. Kaliberet er 308.

 

Skal innom XXL i ettermiddag og kjøpe kikkertmontasjer, men stoler ikke helt på at de vet hvilken innfesting som sitter på rifla. Det ligner på weaver..

 

Noen som vet eksakt hvilke innfestingsspor som er frest på toppen av låskassa....

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke orginale tikka spor da? De ligner litt på weaver men er litt smalere tror jeg. Isåfall om det er det, så vil jeg anbefale Tikka's orginale stål optilock montasjer. Hvis det er weaver ville jeg nok valgt warne stål montasjer som passer på weaver baser :)

 

Edit: en jeg kjenner har en m55, der er det spor for orginale tikka optilock montasjer på børsa orginalt.

 

andreasli

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da skjønner jeg ikke, den ene er det frest spor til orginale tikka montasjer. Men på den andre er det baser for weaver. Mulig han som eier den har monter weaver bare oppå det orginale tikka sporet? :roll: Er jo litt rart det også?

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke det samme som weaver :D Men det er mulig å montere weaver på alle Tikkaer, gamle som nye. Imidlertid mener jeg personlig at det er mye bedre med de orginale tikka stålmontasjene. Weaver sine baser finnes til nær sagt alt av rifler på markedet, og gjør at du kan bruke standard weaverringer på alle dine børser. Kan for eksempel være en fordel dersom du har flere børser enn kikkerter. Er da en smal sak å flytte en kikkert mellom børsene. Imidlertid må du da skyte inn på nytt mellom hvert bytte, da dette langt ifra er en QR montasje :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...