Jump to content

meninger om 5,6*57R


grønneberg

Recommended Posts

Husk at 5,6x50R magnum bruker .223 kuler, mens 5,6x52R bruker .228 kuler - den er ikke så kurant.

 

.228 kulene gjør den mer kurrant til rådyr, selv om kuleutvalget er litt begrenset. (5,6x50R mag, bruker .224-kuler, ikke .223)

Link to comment
Share on other sites

5,6x57R er nokk som Mr Raudnakke skriver en skikkeli sprenger og ikke brukanes til annet en å sprenge dyr med. Ville ha sett på en patron enten i 50 eller 52R med den kula. Personeli liker jeg kansje 6,5x57R best i en drilling eller knekk våpen til det bruket, ikke spør hvorfor det vet jeg faktisk ikke :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk tengt på den patronen selv jeg Mr Raunakke enten med 50 hylsa eller 52 hylsa.

Har en enkelt skudds pistol med fallblokk som jeg kommer til og søke om å få bygge om til rifle med tiden.Må være den optimale småvilt patronen vil jeg tro.

Nå skriver ikke tråd starter hva slags børse han har tengt på men det kommer kansje etter hvert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
hei er det noen her om lader 5,6-52r?

 

Ja det er en god patron at lade.

Hornady sp og S&B fmj foran 24 gr. N 140 og 870m/s i en BRNO BFF.

Begge går ens med spredning ca. 6 cm/200m. hvis den ikke skydes varm.

Hylstre kan fabrikeres af 25-35 direkte i dieset - fra 30-30 via speciel værktøj.

Hvis du bruger mine data, så begyndt ca. 10 % lavere.

Det er en super patron til råvildt, ræv, hare og fuglevildt i mine øjne.

 

 

JensCl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...