Jump to content

Trenger råd!! Sako/Tikka + Kahles/Meopta + ASE Utra/ A-tec ?


ohorsberg

Recommended Posts

Da debuterer jeg med et brak her på forumet :-)

 

Alle råd og innspill på pakka under mottas med stor takk!!!

Er det noen som har noe å selge meg av det som står under (rifle/kikkert), er det bare å ta kontakt!

 

Nå har jeg surfa øynene tørre for å finne den beste riflepakka for min økonomi.

Har kommet fram til følgende:

 

- Rifle (6,5x55, SS, Syntet): Helst en brukt SAKO 75 (vanskelig å få tak i tror jeg??), men må kanskje ta til takke med en Tikka T3 Lite. Noen som har erfaringer med denne?? Har også fått et godt tilbud på en ny SAKO 85 (13.990,-), men usikker på om den er like bra som 75´en...

 

- Kikkert (1,5-6x42 - best all round??): Kahles/Leopold/Meopta eller noe japansk? Hvor får jeg mest for pengene?

 

- Lyddemper (ACE Utra/Hausken/Alm/A-tec): Hvilken lyddemper er best? Vil gjerne ha en med bra demping. Vil helst ikke at den skal bygge for mye ut. Vil ikke ha ubalanse i våpenet. Må jeg kutte pipa???

 

På forhånd tusen takk for alle innspill!!!

 

Hilsen Øystein

Link to comment
Share on other sites

Enig med G.larson! Det er en knall riflepakke! Hvis du derimot skal ha 6,5x55 må du jo selvfølgelig velge noe annet.

 

Etter min mening gir meopta den beste optikken til lavest mulig pris, og i 1,5-6x42 får du meopta artemis til litt under 5000 kroner. En kompis av meg har det siktet og er veldig fornøyd. Du kan gå litt opp i pris og få det samme siktet med opplyst retikkel, tror det da kommer mellom 7000 og 8000 kroner.

 

Har ingen erfaring med verken tikka eller sako, men det har vært mange tråder angående det her inne på forumet, så du kan jo se hva du finner. Tror det som har kommet fram er at sako 75 føles bedre enn 85, og at tikka t3 er et godt billigere alternativ til sako 85. Den billigste pakken får du vel uansett ved å velge en tikka. Sånn som jeg har forstått det er det mer plast på tikkaen enn sakoen, men du treffer nok dyret like godt med begge.

 

Lykke til med handel :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nylig en ny 75 i kaliber .308 til 9500,- så det kan jo være et sammenlikningsgrunnlag mhp. pris. Dessverre er den vanskelig å få tak i så da er du kanskje prisgitt tilbyderne. Ser at det er en jævlig tøff 75 varmint i .308 til salgs på Finn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...