Jump to content

Pro-long/ X-tend


Giron

Recommended Posts

Jeg er tilhenger av å bruke Norsk utstyr, og Norsk kompetanse der det finnes. Synes at det er flott at vi har folk som Lopez som tør å satse på å utvikle produkter, og produsere innenfor vår smale nisje her på berget. Kom over noe olje som skal være produsert i Stavanger av et firma som heter Pro-Long. Som med alt annet så blir det lovet mye i brosjyren jeg har på bordet foran meg. Det dreier seg om to typer våpenolje: X-Tend 1- og 2. Den ene er til rens av våpen, og den andre til preservering. I brosjyren er det en meget kjent skytter som fronter produktet. Er det noen som har prøvd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt X-Tend oljene i flere år. Den ene var rød og var forholdsvis tyktflytende, den andre var blå og mer beregnet på å trenge inn. Begge smører meget bra.

 

Tror disse er ute av produksjon men er ikke sikker. Det finnes i alle fall en ny utgave av disse nemlig Super1, dette skal være samme olja som den røde X-Tend'en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også brukt Pro-Long produktene i mange år, først og fremst på biler og andre motorer, men også våpen. Produktene er testet på SINTEF og jeg mener at denne testen ligger på hjemmesiden til Pro-Long.

X-Tend som renseolje tror jeg bare sånn passe på og mener det er andre produkter som gjør en like god eller bedre jobb. Som friksjonsreduserende middel tror jeg derimot at det er noe av det bedre, hvis ikke best.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...