Jump to content

Våryr Røy :)


Melk

Recommended Posts

Heisann!

 

Tenkte jeg skulle dele disse bildene med dere.

Var litt artig da vi gikk tur i Buskerud (lier) I dag.

Her er noen bilder av en "våryr Røy"

Skremme den? ha, glem det! Den ga blanke F*** :lol:

 

Var gøy!

 

IMG_2314.jpg

Flott dyr

 

 

IMG_2391.jpg

Den likte dattra mi hehe

 

IMG_2312.jpg

 

IMG_2341.jpg

Gleder meg til høsten hehe

Link to comment
Share on other sites

Er det vanleg at røyer blir slik? Hugsar då eg var gutungen, då var det ei som kom ned til heimgarden to-tre år på rad. Den var heilt umuleg å jage vekk. Kunne til og med klappe den utan at ho brydde seg nevneverdig.

 

Artig opplevelse! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette er en spillgal røy tror jeg. Om den lar deg klappe den vil den gjerne innta paringsstilling. Røya oppsøker spillplasser nå på våren og denne har vel da ikke funnet noen spillplass. Denne merkeelige atferden varer som oftest bare i ei uke, høneuka, så snart forsvinner den igjen mest sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

For noen dager var det en røy som besøkte et kjøpesenter rett utenfor Bergen, Øyrane Torg. Har tidligere lest at i områder med veldig lite storfugl har enkelte røyer tendens til å utvikle slik atferd. Skyldes visst hormonforstyrrelser. Kanskje den er desperat etter mannfolk...

Link to comment
Share on other sites

Slettes ikke noe uvanlig at røy nesten blir helt tamme om våren. Hormonene bruser i blodet og de blir våryre som bare det for snart kommer det en flott casanova av en tiur og bedekker dem. Det hender at de er nede på veien om våren og ikke snakk om at flytter seg for en bil hvis de er i rett modus. De bare spankuler rundt og er flott dame. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...