Jump to content

Lite gods i løpsvegg etter dempermontering !


Bark

Recommended Posts

Jeg har fått montert en Alm's titandemper på min 45-70 Marlin.

Tykkelsen på stålet i løpsveggen der det er tynnest, rett foran brystningen er 1,3 millimeter.

Det er Alm selv som har gjort monteringsarbeidet, og han hevder at dette er sterkt nok.

Alm's demper er frontmontert, og jeg er selvfølgelig ekstra forsiktig med å ikke belaste demper/børsemunning.

 

Likevel, jeg er ikke helt komfortabel med dette ,og lurer på om noen på Kammeret har noe råd til meg .

Selv er jeg på nippet til å forkaste denne løsningen, og rett og slett bytte løp.

Ja, løpet er blitt for kort etter dempermonteringen dersom man går ut fra at 47 cm er minste tillatte

løpslengde.

Dette er en Guide Gun som hadde porting som ble kappet bort før dempermontasje.

Koster jo endel etterhvert dersom det gamle løpet må forkastes.

 

Jeg har aldri vært ute for at demper brekker av under skuddløsning, ei heller hørt om det men jeg innbiller meg at det er noe man helst vil unngå.

 

Hilsen Bark.

Link to comment
Share on other sites

Som referanse; Børsemakeren hos Jaktdepotet mener at denne monteringen holder ikke, og at løpsenden vil brekke av før eller senere, med eller uten demper påskrudd.

 

Kan vel likegodt være som far, førevar eller var det ettersnar og bite i den sure enden av eplet/løpsmunningen og likegodt få skiftet løpet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått montert en Alm's titandemper på min 45-70 Marlin.

Tykkelsen på stålet i løpsveggen der det er tynnest, rett foran brystningen er 1,3 millimeter.

Det er Alm selv som har gjort monteringsarbeidet, og han hevder at dette er sterkt nok.

 

Hilsen Bark.

 

Personlig synes jeg det høres litt tynt ut. Men skal ikke kommentere den faglige vurderinga om det er sterkt nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...