Jump to content

Sako A7


Jeffery

Recommended Posts

Jeg vet at denne neppe, om noesinne, blir tilgjengelig her på berget, med det første, men jeg lurer fortsatt på noen detaljer på denne rifla. Har prøvd på nettsidene, samt googlet litt rundt, men ikke blitt stort klokere.

 

Er det noen som vet om denne kommer med den, i mine øyne, fjollete, "kontrolerte matingen" som er på 85'en?

Er det noen som vet hvordan magasinløsning den kommer med? Ser for meg ut som enkeltrads-magasin, men jeg er ikke sikker på dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det ? Hvorfor skal ikke denne rifla bli tilgjengelig i Norge? http://www.biggamehunt.net/sections/Hun ... 90804.html

Her sammenlignes A7 mot Tikka T3 og Sako 85. Synes det virker som A7 er ganske lik T3...

 

Bare en uttrykksmåte egentlig, men det er aldri godt å være sikker. Kan jo fort være noen i importapparatet som synes den kanibaliserer T3-salget for eksempel.

 

Uansett, takk for linken. Skal se om den gjør meg klokere.

 

Edit: Og da hadde jeg blitt mye klokere :)

Link to comment
Share on other sites

Edit: Og da hadde jeg blitt mye klokere

Godt å se at google fortsatt gjør seg nyttig! :D

 

Jepp :D Mulig jeg fikk treff på denne når jeg googlet jeg også, men nettsida var så klønete at det er mulig jeg var innom og gav opp.

 

Uansett gav den svar på det jeg lurte på. Så takk skal du ha.

Link to comment
Share on other sites

Har lest i vapentidningen (nr1. 2009) skal Sako sin A7 modell i følge ryktene komme for salg i Europa tidligst i 2010.

 

Dette har nok jeg leste og. Var vel det med "tidligst" som fikk meg til å lure på om det i det hele tatt kom til å bli noe av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...