Jump to content

Trenings tips.?


ssp1

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hva folket mener om hvilket program man bør bruke mest tid på.? Vm/standard/hurtig.?

Jeg for min del har skyti mest press i vinter og merket veldig fort på mitt første feltstevne (brumunddal)

at tidene blei for korte på mange standplasser. Syntes det er like morsomt å slå persen på bane som å gjøre det halvgodt på feltskyting :D

Link to comment
Share on other sites

8) Nå legger du opp til diskusjon ssp1! Men dette er nok som den berømmelige ræva... MINST!

For det første, lag en bedre trådtittel.. :P

For det andre er selvsagt presisjon det aller beste ( :mrgreen: ) å trene! (Fordi JEG synes det er mest gøy!)

Feltskyting kan være gøy det også, men da på små stevner hvor ingen gode skyttere møter opp! :lol:

Tipper du har vett nok til å velge det DU synes er gøy og da blir det som regel også det som du vil gjøre det best i.

Men nå er det vel engang sånn at baneskyting foregår mest om vinteren, mens felt er den dominerende sommeraktiviteten. Så du bør vel trene litt hurtighet også, og få med deg noen feltstevner?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Mr Olden her....tren Duell....masse duell ;-)

 

Men for virkelig å komme igang kan du skyte 2 skudd pr visning, da ligger første skuddet på underkant av 2 sek noe som gir deg en god fordel på felt. Og hvis du kan få samlingen til å ligge innenfor 9'ern vil du treffe det meste på felt også ;-) men husk å tren dette på press skiva ;-) da blir "svarten" desto mindre men det gir deg en kjempefordel uansett hva du skal skyte :-)

 

Lykke til.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del har skyti mest press i vinter og merket veldig fort på mitt første feltstevne (brumunddal) at tidene blei for korte på mange standplasser.

 

Ta det rolig. Det kommer seg med flere starter.

 

Etter min oppfatning så viser det seg (stort sett) at en god baneskytter også kan gjøre det godt i feltløypen - men ikke nødvendigvis omvendt.

 

Så mye banetrening (og noen sverger til luft også) kan gi et godt grunnlag også for feltskyting.

Link to comment
Share on other sites

Etter en del skudd i går på press skive på 25 meter og 10 sek skytetid og 6 skudd så følte jeg faktisk forbedring :)

Men nå er jo innesesongen snart over :? Men den treningsformen kan anbefales for å omstille seg litt fra mye press skyting :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...