Jump to content

Trenger forslag M67 22LR ombygging.


HK416

Recommended Posts

Som skrevet i overskriften trenger jeg noen forslag på hva jeg kan gjøre med en Mauser M67 22LR som jeg har stående. Den står nå med den svintunge orginalstokken og dioptersikte. Har ingen spesielle bruksområder i tankene men den skal vertfall bli lettere. Fjerning av diopter og bytting av stokk er allerede bestemt men ønsker forslag på hvilken stokk, montasje osv jeg bør bruke.

 

Hvis det er andre som har bygget om slike rifler så legg gjerne ut bilder så jeg får litt inspirasjon.

Link to comment
Share on other sites

Rent teknisk så er det sikkert ikke umulig... Men komplisert og dyrt blir det helt sikkert!

Det blir litt som å få en flysimulator opp i lufta, det er sikket mulig, men billigere og enklere med et fly!

M67 cal .22 er i utgangspunktet et treningsvåpen for innendørsskyting (DFS), så skal du bruke den til noe annet en trening inne, f eks kråkejakt, kjøp noe annet. Det finnes masse salongrifler, brukt og nytt som er bedre egnet.

Link to comment
Share on other sites

Det ble i 1980 bygd noen prototyper på M67 i kal. 22LR med magasin.

Våpnet fikk betegnelsen M/80.

Det ble ikke satt i serieproduksjon og prototypene overførte jeg til Bedriftsmuseet på Kongsberg.

 

Våpnet kan jo lett bygges om til grovkaliber.

Det som trengs er:

Sluttstykke M98

Utdrager

Utdragerring

Tennål

Pipe i ønsket kaliber

Tilbringer

Tilbringerfjær

Utkaster

Utkasterfjær

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...