Jump to content

Zeiss conquest, Leupold VXII eller meopta Meostar??


tnBMG

Recommended Posts

er ute etter en kikkert i prisområde rundt 5.-8.000,- med forstørrelse rundt 3-10x50/56..

noen som har erfaringer med disse? meopta'en har opplyst retikkel, men om den er bra ellers vet jeg ikke..

kikkerten skal brukes til bl.a småviltjakt over litt lengre hold, er forstørrelsesområdet ok til dette? :?

her er de jeg har tittet på:

 

Meopta meostar R1 3-12x56 m/lys 8.490,-

Zeiss Conquest 3-9x50 4.390,-

Leupold VXII 3-9x50 4.290,-

 

lurer også på hva som er best av forstørrende retikkel eller ikke til denne bruken?

 

 

takker for alle svar :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva med en conquest 4,5-14x50? hvis den skal brukes på litt lengre hold har du jo en fordel med kulebanekompensator, har både conquest 3-9x50 og 4,5-14x50 er fornøyd med begge to, men som sagt på litt lengre hold liker jeg 4,5-14x50'n best. Har litt mer forstørellse og gå på og kulebanekomp.

Link to comment
Share on other sites

På min 223 har jeg en kikkert med lysprikk som kan slåes på også i dagslys. En rød prikk midt i kråka gjør det en del lettere for meg å treffe enn bare trådkors. Men denne koster litt mer da... Likevel, jeg vet ikke om det finnes kikkertsikter i prisklassen din med lys for bruk i dagslys men du kan jo sjekke. Du burdte hvertfall vurdere det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nevnt mitt eget innkjøp i et par andre poster, men det kan passe fint her også :D

 

For noen få uker siden kjøpte jeg optikk fra USA - www.arcadian-sales.com

Jeg hadde ikke hørt om nettstedet tidligere, men tok en sjanse etter å ha googlet litt referanser online. Resultatet var heldigvis veldig godt. Varen ble levert trygt og godt hjem til meg.

 

Årsaken at jeg bestilte her var selvfølgelig prisen. De kvitter seg med utgående modeller av VX-III, i forbindelse med den nye VX-3 modellen. Jeg kjøpte en Leupold VX-III 3.5-10 X 50 med opplyst retikkel. Prisen var $607 (NOK 4000). I tillegg må du regne med kr. 250,- i frakt, samt moms på ca. kr. 1300,-. Dollarkursen var noe bedre når jeg bestilte, men du har fortsatt mulighet til å gjøre et godt kjøp til ca. kr. 5.600,- inkludert alt.

 

Kanskje denne frister deg også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva med en conquest 4,5-14x50? hvis den skal brukes på litt lengre hold har du jo en fordel med kulebanekompensator, har både conquest 3-9x50 og 4,5-14x50 er fornøyd med begge to, men som sagt på litt lengre hold liker jeg 4,5-14x50'n best. Har litt mer forstørellse og gå på og kulebanekomp.

 

har ikke så god peiling på optikk enda :oops: , men får man kulebanekompensator til conquest'n?

må dette bestilles ved siden av?

lurer også på hva d har å si at den har medforstørrende retikkel eller retikkel i 2.plan? :oops::?

Link to comment
Share on other sites

Conquest er skremmende bra, prisen tatt i betraktning. Personlig ville jeg kjøpt en Conquest 4,5-14x50 til ditt bruk (jeg kjøpte en til mitt eget bruk). Den har parallaksejustering, bra forstørrelse, utvendige tårn og god lysstyrke. Også har Conquest'en maaaange klikk utover :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...