Jump to content

lydemper til 9mm og .22


Hedmarkingen

Recommended Posts

Det beste jeg har sett til 9mm er AAC Evolution-9 , demper 33.6 DB nett tørr og 41.7 DB våt.

Til .22:

SWR Warlock 43.0 DB nett tørr.

Jeg fant dataene her: http://silencertalk.com/results.htm

Etter min mening bør en god lydemper minst greie å dempe minimum 30 DB..

 

Finnes det noen norskproduserte dempere som presterer å "knipe igjen" såpass ?

Link to comment
Share on other sites

Spør dumt igjen jeg :-) Utrolig mye rart man lurer på altså .-) så bær med meg.....jeg prøver å forstå, men greier det ikke helt...ennå ihvertfall....

 

Men hva skal du med en lyd demper? Har du ikke hørselsvern? eller må eller skal du skyte ett sted der lyd ikke kan komme fra ett våpen ??

Hvilket program inbefatter lyd demper til en 9mm eller 22 pistol?

 

Hvorfor er det så mange som absolutt skal ha lyd demper på en pistol? Er det så tøfft ??? går våpenet bedre? Mindre rekyl? mindre skade/slitasje?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det så mange som absolutt skal ha lyd demper på en pistol? Er det så tøfft ??? går våpenet bedre? Mindre rekyl? mindre skade/slitasje?

 

K.

Urk...

Og jeg som nettop hadde begynt å få respekt for deg igjen bromark...

Desuten er tøft med lydemper! :D og praktisk når jeg skyter på blink i hagen (mot trygg bakgrunn) med nærmeste nabo rundt 70 - 100 meter unna.

 

Desuten er det faktisk gøy å eksperimentere med det, få det til å virke og se på de tekniske løsningene, få det stillest mulig osv.

 

PS: det er lov med lydemper i NFPS sitt sivilpistolprogram klasse 5 :mrgreen:

 

PPS: Det skrives altså i et ord, Lyddemper, Ikke Lyd demper. Sånn til opplysning.

Link to comment
Share on other sites

Det beste jeg har sett til 9mm er AAC Evolution-9 , demper 33.6 DB nett tørr og 41.7 DB våt.

 

 

 

Til info, så er denne testen utført av en som jobber hos AAC... ved andre tester så har det vist seg at det fantes andre deltagere på førsteplassen :wink:

Link to comment
Share on other sites

-> Bromark

Lydemper på pistol er bare utrolig morro, og som Hassel sier her er det meget kjekt vis man skal skyte litt på egen mark uten og skape irritasjon hos naboer.

 

-> Hveem

Amerikanske dempere kan du nok glemme her i landet, vis du ikke har politi eller mil innkjøps ordre.

Men må bare nevne A-tec sin 9mm demper, de som har hørt den og kjent på vekta kan sikkert være enig med meg at det er noe av det råeste du får.

Testa opp mot Brugger &thommet sin demper og da var A-tec sin bedre og ikke minst lettere.

Mener PRACTAC har disse inne :D

Link to comment
Share on other sites

:oops:

Mindre ørhet etter skyting

Hvis NOEN her har problemer med ørhet etter skyting vil jeg anta at vedkommende ikke har mye omløp mellom øra... :twisted:

Den viktigste investering en skytter kan / bør / må / skal gjøre er å anskaffe og bruke et skikkelig hørselvern. Alltid.

 

:wink: Lyddemper er vel det siste man bør bruke våpenpengene sine på.. (Når du har så mange våpen at det ikke spiller noen rolle om du ødelegger et par skytejern..)

Kjøper den med å ikke forstyrre naboen da!

Link to comment
Share on other sites

Innlegget var humoristisk ment.....ikke noe annet enn det.... :-)

 

Jeg kan forstå at hvis man står å skyter i hagen at det er greit med lyddemper (riktig nå? hehe) jeg kan faktisk også forstå at man velger å teste ut dette pga at det er gøy.....og tøfft....men uansett er det alltid like gøy å høre årsaken til hvorfor man skal kjøpe dette. Tror de fleste svarene havner på: tøfft, kuult og morsomt.... :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...