Jump to content

Importere Sauer 200 STR fra utlandet?


furukvist

Recommended Posts

Ikke at jeg vet med sikkerhet, men vil tro at DFS ikke beregner seg noe særlig avanse på en STR solgt gjennom skytterkontoret.

Jeg vil tro at de 12-13000kr (?) en STR200 koster ut. er hva DFS gir for rifla ferdig fortollet + mva inn til norge.

Bare ta en titt på hva Landrø skal ha for den andre konkurranserifla fra Sauer (husker ikke navnet i farten) men den sto priset til 25000kr i 2008 katalogen...

Link to comment
Share on other sites

Mulig du finner ut noe om import ved å søke på forumet, mener å huske at det har vært nevnt før en gang......

 

Men å importere en 200STR? Kan aldri tro det vil lønne seg, det er vel et av de "billigste" våpnene på markedet.

Link to comment
Share on other sites

ca 1990 da sauern var ny i dfs var det ca 13 mnd leveringstid. det var det noen luringer som løste ved å importere en 200TR (samme børsa) fra tyskland.

 

prislapp: 13-14 000.

pris på 200 STR i norge på den tida: 8000,-

 

så tror nok du må få kjøpt den børsa med lav avanse om du skal få den til under de 14000 den koster i dag.

 

men i sverige kan du kansje få en brukt børse billig?

 

 

forresten er det i mine øyne braDFS selger sauern, det gjør at prisene er slik de er. en tilsvarende børse koster fort det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...