Jump to content

OBS !Nye ammo regler til Rsa


donner

Recommended Posts

Dear all,

 

After a long discussion involving SAA, various Airport Managers , security companies yesterday, the following has been agreed upon for the transportation of firearms and ammunition .

 

There is a new Airports Act that requires all luggage (domestic and international)to be screened. Here various airports are finding ammunition in checked bags that is not packed correctly. Therefore the passengers are being called back to unlock bags, causing delays to the departure of the aircraft and disgruntled passengers. The ammunition is taken out and sent out to the next destination in a plastic bag. This causes problems as passengers check their bags to the final destination on departure from say Port Elizabeth and passengers find themselves with ammunition and no where to put it, when they arrive in Johannesburg.

 

With immediate effect all firearms must be packed and transported in an approved firearm case.

(There are still people arriving and trying to depart with firearms in their checked luggage)

 

Ammunition must be packed in a lockable box with key and placed in the checked luggage.

 

Ammo found in checked luggage in a manufacturers box or just thrown in will be taken out and put into a plastic bag and sent to the next destination. It is then the responsibility of the passenger to get the ammo home, which he can't do if his luggage has been checked through to his home base.

 

There are two options here, either the passenger adheres to having the ammo put into a locked box. OR

They check bags to their departure airport collect bags and firearms, ammo in the plastic bag and then goes and rechecks onto the flight home.

 

I will keep you up updated on the changes to the Airlink flights and new departure procedures.

 

Many thanks

Kind regards

Anne Gaines-Burrill

Air 2000 (Pty) Ltd

Hunters Support Service

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke verre enn å finne en plastboks som tilhører/har tilhørt et verktøy - og borre et hull eller to som passer til hengelås.

Dette øker bagasjevekten med ca. 500 gr - så man får la være å ta med det tredje sokkeparet, og den fjerde trusen :)

 

Ikke legg andre ting enn ammo i denne boksen - pga. scanningen/klareringen som er gjort på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Velg ammoboks med omhu - da noen av disse er som du vet - ganske skrøpelig i hengselkanten :wink: .

 

Greit dette med regler - men det forekommer nok at ikke alt flyplasspersonell er oppdatert :? .

Det vil være kjedelig om èn eller annen finner på :roll: at den skal sendes separat, og at hengselenden sprekker, slik at ammoen får fri flyt på bagasjebåndet :)

Det var derfor jeg valgte en mer solid verktøyboks (og ammoen er selvsagt ikke lagt løs i denne, men er i ammoboks).

 

Så når du chef - går ombord i flyet på fredag - har vi som reiser på tirsdag, allerede tråkket på torner, blitt solbrent, og kanskje skutt noe også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Velg ammoboks med omhu - da noen av disse er som du vet - ganske skrøpelig i hengselkanten :wink: .

 

Greit dette med regler - men det forekommer nok at ikke alt flyplasspersonell er oppdatert :? .

Det vil være kjedelig om èn eller annen finner på :roll: at den skal sendes separat, og at hengselenden sprekker, slik at ammoen får fri flyt på bagasjebåndet :)

Det var derfor jeg valgte en mer solid verktøyboks (og ammoen er selvsagt ikke lagt løs i denne, men er i ammoboks).

 

Så når du chef - går ombord i flyet på fredag - har vi som reiser på tirsdag, allerede tråkket på torner, blitt solbrent, og kanskje skutt noe også :wink:

 

Derfor fikk jeg tak ett lite stål/blikkskrin som er låsbart, oppi der går ammoen akkurat når den er satt innpå slike patronholdere som leveres av Federal i deres ammobokser. jeg har jo også slike 12,7 ammokasser, kunne jo tatt i bruk en slik :mrgreen:

 

Drar til Namibia på fredag den 17 april kl 16:45 fra G.moen og videre fra Frankfurt vi er 7 jegere totalt, som skal jakte i nærheten av Etosha Nationalpark, hos Johann Van Den Berg i Mashete safaris, må vel si at jeg gleder meg.

 

Driver også å tygger siste drøvrunden på bøffeljakt, er prisen riktig, (under 10000 USD) så drar jeg i år allerede.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke verre enn å finne en plastboks som tilhører/har tilhørt et verktøy - og borre et hull eller to som passer til hengelås.

Dette øker bagasjevekten med ca. 500 gr - så man får la være å ta med det tredje sokkeparet, og den fjerde trusen :)

 

Ikke legg andre ting enn ammo i denne boksen - pga. scanningen/klareringen som er gjort på forhånd.

 

Jeg kjøpte meg en liten låsbar "pengeboks", og fjernet seddelhylla. Den har vært med på endel turer og fungert glimrende. Er plass til 40-50 patroner i .30-06, samt sluttstykke. I tillegg fyller jeg den med litt polstring.

Men betyr det siste du sier at sluttstykke bør tas ut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...