Jump to content

kjærligheit ved første blikk!!


offshoremann

Recommended Posts

va å kjøpte våpenskap her en dag hos den lokale våpen/friluftsjappa! på veggen hang det mange ulike rifler deriblandt ei tikka t3 super varmint!! fekk tafse og kjenne litt på den og det vart jaggu full klaff :D

skal ha ei slik rifle uansett!!og det passa bra med hjortejakta til hausten!

men ett spørsmål.. forskjellen på varmint og super varmint?

Link to comment
Share on other sites

so varmint og super varmint er samme rifla?

den super varminten eg såg på hadde pictannyskinne montert og relativt tjukt løp!!pris var 12000;

he sett varmint til 10500;

 

Jeg så denne på Jaktpartner Gjøvik for 9.990,- i forrige uke.

Link to comment
Share on other sites

varmint

61 cm pipe

justerbar kinnstøtte

 

tactical

51 tung pipe ferdig gjenget

justerbar kinnstøtte

piccatinnyskinne

 

sånn sett er det vell bare pipa som skiller seg ut, bedre justeringer på kolbekammen på tactical og da skinna som er gull vært.

hadde gått for en tactical jeg

 

Neida :wink:

 

Varmint har ikke justerbar kolbekam. Supervarmint har ;)

 

Supervarmint og tactical har samme stokken.

Link to comment
Share on other sites

Hm.. rart.

 

Varmint:

 

The synthetic stock has a extra-wide fore-end for bench resting and the swivel stud accommodates both a bipod or a sling. Just install an add-on cheek piece for proper head position with large scope - and you are geared up for some serious fun.

 

Supervarmint:

 

Synthetic stock has a extra-wide forend and cheek piece. Adjustable cheek piece and integral scope mount rails for Optilock scope mounts. Super Varmint features a Picatinny rail on top of the receiver as a standard.

 

 

... www.tikka.fi

Link to comment
Share on other sites

Varmint har løs kinnstøtte med to skruer på toppen som må skrues ut og kinnstøtten taes av og bygge under med et eller annet for å få rett høyde (eg brukte en lano flaske i plast som eg delte x2 var ca samme buen som stokken) så sett tilbake skruene og i med proppene ferdig.

- super varmint er jo den med skrue på siden får enklere å justere kinnstøtten. trodde i ikkje varmint var i handel lenger? kun super varmint?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...