Jump to content

Halvauto rifle. Noen spørsmål.


morten0

Recommended Posts

Hei hei.

 

Jeg lurte fælt på dette med halvautomat rifler. I utganspunktet er dette lovlig å eie og å ha på jakt, med mindre våpenet har militær karakter eller lignende. Dette er iallefall det jeg har forstått ut ifra loven. Stemmer dette?

 

Det jeg egentlig lurte på da er hva som er lovlige halvautomat rifler? Har sett en del i butikker og på nettet og det er ikke så lett å finne noe utvalg av halvauto rifler :(

Har lurt litt på å kjøpe en, mest for gleden av å skyte med halvauto da. Moro med halvauto og kikkertsikte :)

 

Noen som har noen ideer om hva som er lovlig å kjøpe? (Jeg er ikke registrert som våpensamler eller medlem av noen automat klubb, eller hva nå det heter, så det må helst være en rifle som kan bli registrert som jaktvåpen)

 

Alle innspill og forslag blir tatt imot med glede :):wink:

Ha en fin dag.

Link to comment
Share on other sites

takk for lynraske svar :)

Alltid god respons her inne.

 

Var et trist utvalg det var å velge mellom. Og de hadde jo sikret seg med lover imot alt som var. Ble litt mer betenkt nå angående halvauto rifle. hmm. Får tenke litt mer på det.

 

:idea:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...