Jump to content

Sauer 202


vilma

Recommended Posts

Har vurdert å bytte ut den gamle skyteplanken (husqvarna 1600) med en Sauer 202.

Tenkte en Svarowski Z6i 2-12x50 med fast montasje. Tenkte 9,3x62 + ei 6,5 pipe til trening/felt. Har noen her prøvd tilsvarende utstyr, syntes saueren er utrolig god å skyte med.

Er det noen andre våpen som bør sjekkes opp, har kikket litt på Schultz og Larsen.

Vil gjerne ha litt råd av andre før jeg bestemmer meg, evntuelt hvem jeg bør handle av.

Link to comment
Share on other sites

schultz og larsen lager veldig gode rifler, men har lest at mange sliter med å få de forskjellige løpene de har bestillt innen tidsfrister som er satt. En her inne på forumet har ventet over 8 måneder på et nytt løp til sin s&l :!:

 

Jeg har gode erfaringer med min s&l classic, men dette er jo en enkel rifle der løpsbytte og sånn ikke er aktuelt, har ingen erfaringer med m97 DL eller den nye victoryen. Uansett regner med dette også er knall våpen uten at jeg kan si dette med sikkerhet.

 

Selv om jeg er glad i rifla mi, så skal jeg heller ikke legge under en stol at planen var å kjøpe sauer 202, men jeg hadde enkelt og greit ikke råd til den :P Så i dine sko (det ser ut som du skal bruke litt penger på det med kikkerten du har valgt og slikt) så ville jeg nok holdt en knapp på saueren.

Link to comment
Share on other sites

Har vurdert å bytte ut den gamle skyteplanken (husqvarna 1600) med en Sauer 202.

Tenkte en Svarowski Z6i 2-12x50 med fast montasje. Tenkte 9,3x62 + ei 6,5 pipe til trening/felt. Har noen her prøvd tilsvarende utstyr, syntes saueren er utrolig god å skyte med.

Er det noen andre våpen som bør sjekkes opp, har kikket litt på Schultz og Larsen.

Vil gjerne ha litt råd av andre før jeg bestemmer meg, evntuelt hvem jeg bør handle av.

 

Jeg har Sauer 202. og har hatt SVULST&larsen men aldri mere.

Nå er det ikke lenge til vilmarksmessa og der er det jo mulig å få gode tilbud.

 

Ellers har jeg handlet alt av Jan Lande Våpen på skollenborg 32769129

skaffer det meste til fornuftige priser. drever i låven sin

Link to comment
Share on other sites

Var på skytebana for 1,5 uke siden, sammen med en kammerat. Han stilte med en splitter ny Sauer 202 classic i 6,5, mens jeg hadde min Sako 75 30.06 kal, med lyddemper. Jeg benyttet muligheten til å teste rifla hans, og må si jeg ble meget imponert. Er vanskelig å sette ord på akkurat hva som var så bra, var helhetsinntrykket. Balansen var ihvertfall utrulig bra, og matingen var fin. Vi skøt med både PMC og Lapua, begge hullspiss, og samlingene var upåklagelige med begge merka.

 

Selv er jeg veldig glad i min Sako 75 hunter, men disse er desverre vanskelig å skaffe, ihvertfall ny. Hadde valget stått mellom en Sako 85 og Sauer 202 classic derimot, hadde jeg ikke vert i tvil om å valgt sistnevnte, 85 serien er prisa over evne etter min mening. Med en sauer får du det du betaler for.

 

XXL har gode priser på Sauer. Sjekk hjemmesida deres: www.xxl.no

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Har vært å kikka på en Sauer 202 classic nå, kjøpelysten kom umiddelbart. Det er en 9,3x62, fikk tilbud med et 6,5 løp i tillegg. Testet også ut noen kikkerter,tror valget faller på en 6-24x56 Zeiss med leupold Qr. Da kan jeg bare bytte ut ringene på strakrørkikkerten, så har jeg ei fin hundeførerbørse i tillegg. Tenkte å kjøpe med en tofot, så kan jeg kanskje kan bli med KAMMERATER på langholdsskyting engang, dette har jeg aldri prøvd før. Testet ut noen Z6I Swarovski kikkerter også, disse er også helt rå. Samlet kommer moroa på ca 35000, men bytter inn eller selger ei meget fin Miroku mk 10 trap hagle som er verdt en del. Den ligger i orginal koffert og det er med to ekstra avtrekkere. Hagla har ikke gått mer enn 400-500 hundre skudd, selvfølelig ejektorer, utskiftbare choker +++,er noen intr så send PM. Dette er ei super hagle til en noenlunde pris. 12000,-

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke meg. Jeg må nok spare litt... Nå har jeg brukt alle penga på dekkbeis og parkett :cry: Alltid noe å bruke penga på...

 

Men det er mye fint å se på hos Erik. Unga synes det var artig der også - reine dyrehagen jo...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...