Jump to content

Storfornøyd med Børselars!


Recommended Posts

Har selv bare positive erfaringer med børselars. Var innom i dag og leverte Mini`n for litt arbeid. Skal ha på en demper og sette inn avtrekksstopp. De må sende rifla til Bergen hos en børsemaker der da han har spesialverktøyet for å ta ut løpet. Skulle likevel få igjen rifla innen 2 uker. Petter har vært opptatt ved dreiebenken i dag. Var flere som henten rifle med lyddemper på i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Kassa må støttes skikkelig når løpet skrus ut eller så kan du være uheldig å vri den. Det finnes også et eget verktøy for å sikre at headspace blir riktig når løpet settes inn igjen. Børsemakeren i Bergen hadde dette verktøyet for Mini`n så Petter hos Børselars ville ikke gjøre jobben når andre hadde bedre egnet verktøy.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekksjobben er ikke noe mer enn å sette inn en bolt i bakkant av avtrekkeren som jeg kan justere ved å skru inn eller ut. Selve avtrekkstrimminga har jeg gjort selv. Skal legge ut bilder med forklaring i "Ruger Mini 14 - Personlig review" når alt er ferdig. Tenkte også å legge med bilder fra tråden din for å vise hva man kan gjøre (håper det er greit).

Har planer om å vise til presisjonstestinga med accustrut, samt at jeg skal gjøre noen presisjonstester selv når demperen er montert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...