Jump to content

Tips til innskyting av Tikka T3 Lite


Recommended Posts

Hei! siden jakta nå stort sett er over går jeg ut fra at det er helmantell/trenings ammo du skal skyte inn med. Noen foretrekker å brekke inn nye løp. Det vil si at du pusser mellom hvert skudd til du har skutt et hvis antall skudd. Deretter skyter du to og to skudd å pusser imellom osv. Men dette er opp til hver enkelt. Noen mener det MÅ gjøres andre mener ikke det er så nøye. Isåfall vil jeg anbefale deg og skyte inn med den ammoen du har tenkt å bruke på 100 meter til å begynne med. Og når du har fått børsa til å gå godt på 100 meter, kan du begynne å prøve deg på lengre forskjellige hold :)

Vet ikke om du lader selv eller om du har tenkt å bruke kjøpe ammo? Uansett er det en fordel å prøve forksjllige typer ammo for å se hva børsa DI liker best og går best med. Dette kan være forskjllig fra rifle til rifle.

 

andreasli 8)

 

 

EDIT: hvilket kaliber er rifla di? :D

 

ninjaedit: ser fler har spurt hvilket kaliber det var før meg!!

Link to comment
Share on other sites

Noen foretrekker å brekke inn nye løp. Det vil si at du pusser mellom hvert skudd til du har skutt et hvis antall skudd. Deretter skyter du to og to skudd å pusser imellom osv.
Har fulgt denne i en årrekke, arig å se at man pusser ut mindre og mindre mantel etter som det skrider frem. Husk å ha en god mantel fjerner så blir det ikke så lenge mellom skuddene.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...