Thomas_K Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravningsmyhr Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Hvilke fjærer har du byttet? på min 586 må jeg stramme fjæra som sitter i skjefte, når jeg skal bruke noe annet en federal hetter. kansje litt klønete forklart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravningsmyhr Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Jeg har ikke byttet noe. Om det sitter noe annet enn orginale fjærer i våpenet vet jeg ikke, da jeg har kjøpt det brukt. Justeringsskruen på skjeftet er skrudd helt i bunn. Fremdeles får jeg klikk på fabrikkammo. Dersom dette kan være ett fjær problem, så hadde jeg tenkt å bytte alle fjærene. Så vet jeg ihvertfall hva som sitter der. Det er jo ikke snakk om rare utgiften. har du sjekket lengden på tennstiften? Tror vel kansje jeg hadde handlet inn et nytt fjærsett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk. Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma (jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keith Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Slik går det når det ligger ørten tusen blo'trimma 357/38 revolvere rundt omkring i landet, spesialtilpassa for kun å virke med EN type tennhetter, som ikke lenger er å oppdrive! Blir rimelig skeptisk på å kjøpe brukt .357 i detta landet! (hadde tenkt å bytte ut et par lite brukte .22 med en 357/38, ettersom jeg er på jakt etter en 586 (S&W skal være BLÅ), men jeg veit ikke jeg, alt for mange mekkenisser rundt omkring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Da har vi tatt en titt på både original og ulvefjær. Den originale er tykkere i bunn enn i topp, Wolff ser ut til å være av jevn tykkelse. I tillegg har den originale en maskinert knast som låser fjæra i ramme mens Wolff kun har en enkel bøy. Ingen har noe langsgående spor. Dette er en revolver som er fra slutten av 90-tallet, det samme gjelder fjærsettet. En annen mulighet er at noen har kortet ned strammeskruen, min er 15mm lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Slik går det når det ligger ørten tusen blo'trimma 357/38 revolvere rundt omkring i landet, spesialtilpassa for kun å virke med EN type tennhetter, som ikke lenger er å oppdrive! Blir rimelig skeptisk på å kjøpe brukt .357 i detta landet! (hadde tenkt å bytte ut et par lite brukte .22 med en 357/38, ettersom jeg er på jakt etter en 586 (S&W skal være BLÅ), men jeg veit ikke jeg, alt for mange mekkenisser rundt omkring. er å ta litt hart i når det i 98% av tilfellene faktisk kun er et spørsmål om å sette i orginal eller litt sterkere fjær... ikke akkurat "ombygging" Men at S&W skal være blå, er jeg enig med deg i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Min tennstift måler også 5mm og stikker omtrent 1mm ut med avtrekkeren inne. Dette er litt mystisk, du ser ut til å ha både original fjær og stillskrue. Har du prøvd å stramme stillskruen? Hvordan kjennes gangen på hammeren ut når du holder avtrekkeren inne? En annen mulighet er at en eller annen sjaber fant har kortet ned vandringen på DA, den skal måle ca 15mm fra toppen av hammer-slissen (rett under forsikte) til forkant av hammer (over tennstift). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Da ser vandringen ut til å være korrekt også. Hmmm. Kan være så enkelt som at fjæra er dårlig, men hvis du tør å demontere mekanismen så vet du litt mer. Grader, skitt og sot kan jo bygge seg opp over tid og skape for mye friksjon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Det kan også ha noe med at fiocchi hetter er vannvittig harde... Eneste hettesorten jeg har sett noe kaste etter et par forsøk påå få dem til å smelle i ymse våpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Har hørt at Fiocchi er notorisk hard, men Winchester bør være innenfor det normale. Hvis mekanismen er ren og alt går glatt er det få alternativer igjen. Det er vel ikke montert noen avtrekkstopper som begrenser slaglengden til tennstiften? Avtrekkeren skal helst kunne presses helt inn. Tror du bør prøve en ny fjær før du gir opp, ikke godt å si hva forrige eier har gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keith Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Har du prøvd å skru UT stillskruen og sjekke om den er shimsa på noen måte? I gamle dager var det populært å skru ut skruen, legge inn en lærlapp med hull i og skru inn igjen. I teorien ga det litt "mykere fjær" og slakkere avtrekker, foru stillskruen sto lengre ute selv om den var skrudd helt fast..... Alt for 3 lbs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilt Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 på det bilde lengere oppe i tråden der du ser det nedre feste av fjæra, så ser det ut som om fjæra er alt for slakk. tok du bilde etter du hadde skrudd ut skruen eller når skruen var i bånn? se bilde på linken, fjæra skal ikke så nære ramma. http://www.lesjones.com/www/images/post ... _large.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keith Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tror du må konse på returfjæra jeg, skift til standard så løser det seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keith Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk.Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma (jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...) Var det DU broder som hadde mishandlet denne ærverdige revolver på denne måte? Har du bukket under for inntier-tellernes dictateur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tror du må konse på returfjæra jeg, skift til standard så løser det seg. Tror ikke returfjær kan være feilen, denne påvirker ikke hammeren på noen som helst måte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk.Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma (jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...) Var det DU broder som hadde mishandlet denne ærverdige revolver på denne måte? Har du bukket under for inntier-tellernes dictateur? HÆ? Jeg har vel aldri tafser på en rustfri S&W! Jeg filer i stykker SA revolvere jeg... SMith får Evert ta seg av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PPC-skytter'n Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Thomas_K jeg tror muligens at du har vært utsatt for et alt for vanlig "gjør-det-selv" problem. Noen har forsøkt seg på å bøye fjæra for å lette avtrekket. Det går som regel til hel.... Prøv en annen fjær. Sjekk samtidig om returfjæra er klippet, det er ofte et sikket tegn på fikkling. Hadde samme problem på en mod. 19, den slo ikke av federalhetter med "orginal"-fjæra. Legg den ved siden av en annen orginalfjær, og du vil fort se om den har en noe underlig fasong. HVORFOR!!! Det er få ting jeg blir så fustrert over. For tusenlappene sitter løst når det kjøpes våpen, men det skal f... ikke brukes småpenger på ny fjær. Ennå værre blir det når børsemakere i fullt alvor tar fram avbiteren. Nøyaktig vitenskap, hæ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 (edited) selvsensur. Edited September 10, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 (edited) selvsensur. Edited September 10, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Jeg har en del S&W deler av mer eller mindre brukbar art, inkludert avtrekkere, haner osv. Evert har litt mer oversikt over hva jeg faktisk har. (og det er pakket vekk akkurat nå) sånn til opplysning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 (edited) selvsensur. Edited September 10, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PPC-skytter'n Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Orginalen skal være 18lb. Sett inn 13lb fjæra, og se om den holder ønsket avtrekksvekt i SA. Hvis ikke prøv med en hardere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas_K Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 (edited) -- Edited October 23, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 selvsensur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.