Jump to content

En fjær blir til fire bom..


Thomas_K

Recommended Posts

Jeg har ikke byttet noe. Om det sitter noe annet enn orginale fjærer i våpenet vet jeg ikke, da jeg har kjøpt det brukt. Justeringsskruen på skjeftet er skrudd helt i bunn. Fremdeles får jeg klikk på fabrikkammo. Dersom dette kan være ett fjær problem, så hadde jeg tenkt å bytte alle fjærene. Så vet jeg ihvertfall hva som sitter der. Det er jo ikke snakk om rare utgiften.

 

 

har du sjekket lengden på tennstiften? Tror vel kansje jeg hadde handlet inn et nytt fjærsett.

Link to comment
Share on other sites

Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk.

Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma

 

(jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...)

Link to comment
Share on other sites

Slik går det når det ligger ørten tusen blo'trimma 357/38 revolvere rundt omkring i landet, spesialtilpassa for kun å virke med EN type tennhetter, som ikke lenger er å oppdrive!

 

Blir rimelig skeptisk på å kjøpe brukt .357 i detta landet! (hadde tenkt å bytte ut et par lite brukte .22 med en 357/38, ettersom jeg er på jakt etter en 586 (S&W skal være BLÅ), men jeg veit ikke jeg, alt for mange mekkenisser rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi tatt en titt på både original og ulvefjær.

 

Den originale er tykkere i bunn enn i topp, Wolff ser ut til å være av jevn tykkelse. I tillegg har den originale en maskinert knast som låser fjæra i ramme mens Wolff kun har en enkel bøy. Ingen har noe langsgående spor. Dette er en revolver som er fra slutten av 90-tallet, det samme gjelder fjærsettet.

 

En annen mulighet er at noen har kortet ned strammeskruen, min er 15mm lang.

Link to comment
Share on other sites

Slik går det når det ligger ørten tusen blo'trimma 357/38 revolvere rundt omkring i landet, spesialtilpassa for kun å virke med EN type tennhetter, som ikke lenger er å oppdrive!

 

Blir rimelig skeptisk på å kjøpe brukt .357 i detta landet! (hadde tenkt å bytte ut et par lite brukte .22 med en 357/38, ettersom jeg er på jakt etter en 586 (S&W skal være BLÅ), men jeg veit ikke jeg, alt for mange mekkenisser rundt omkring.

 

er å ta litt hart i når det i 98% av tilfellene faktisk kun er et spørsmål om å sette i orginal eller litt sterkere fjær... ikke akkurat "ombygging"

Men at S&W skal være blå, er jeg enig med deg i :)

Link to comment
Share on other sites

Min tennstift måler også 5mm og stikker omtrent 1mm ut med avtrekkeren inne.

 

Dette er litt mystisk, du ser ut til å ha både original fjær og stillskrue. Har du prøvd å stramme stillskruen? Hvordan kjennes gangen på hammeren ut når du holder avtrekkeren inne?

 

En annen mulighet er at en eller annen sjaber fant har kortet ned vandringen på DA, den skal måle ca 15mm fra toppen av hammer-slissen (rett under forsikte) til forkant av hammer (over tennstift).

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at Fiocchi er notorisk hard, men Winchester bør være innenfor det normale. Hvis mekanismen er ren og alt går glatt er det få alternativer igjen. Det er vel ikke montert noen avtrekkstopper som begrenser slaglengden til tennstiften? Avtrekkeren skal helst kunne presses helt inn.

 

Tror du bør prøve en ny fjær før du gir opp, ikke godt å si hva forrige eier har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å skru UT stillskruen og sjekke om den er shimsa på noen måte?

 

I gamle dager var det populært å skru ut skruen, legge inn en lærlapp med hull i og skru inn igjen.

 

I teorien ga det litt "mykere fjær" og slakkere avtrekker, foru stillskruen sto lengre ute selv om den var skrudd helt fast.....

 

Alt for 3 lbs!

Link to comment
Share on other sites

Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk.

Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma

 

(jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...)

 

Var det DU broder som hadde mishandlet denne ærverdige revolver på denne måte?

 

Har du bukket under for inntier-tellernes dictateur? :):D

Link to comment
Share on other sites

Tipper det står et Wolf fjærsett i revovlere din. Om jeg ikke husker helt feil har de et langsgående spor midt på... det du trenger er nok en originalfjær for å å kunne smelle av alt av fabrikk.

Dette kombinert med steinharde Fiocchi hetter er dårlig karma

 

(jeg tror jeg har en et eller annet sted, samt en sånn blå plastkoffert...)

 

Var det DU broder som hadde mishandlet denne ærverdige revolver på denne måte?

 

Har du bukket under for inntier-tellernes dictateur? :):D

 

HÆ?

Jeg har vel aldri tafser på en rustfri S&W! Jeg filer i stykker SA revolvere jeg... SMith får Evert ta seg av.

Link to comment
Share on other sites

Thomas_K jeg tror muligens at du har vært utsatt for et alt for vanlig "gjør-det-selv" problem.

Noen har forsøkt seg på å bøye fjæra for å lette avtrekket. Det går som regel til hel....

Prøv en annen fjær. Sjekk samtidig om returfjæra er klippet, det er ofte et sikket tegn på fikkling.

Hadde samme problem på en mod. 19, den slo ikke av federalhetter med "orginal"-fjæra. Legg den ved siden av en annen orginalfjær, og du vil fort se om den har en noe underlig fasong.

 

HVORFOR!!! Det er få ting jeg blir så fustrert over. For tusenlappene sitter løst når det kjøpes våpen, men det skal f... ikke brukes småpenger på ny fjær.

Ennå værre blir det når børsemakere i fullt alvor tar fram avbiteren.

Nøyaktig vitenskap, hæ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...