Jump to content

Blaser og Zeiss


Olsen71

Recommended Posts

"Fidusen" er at sikringen har magnet og en føler, samme sitter montert i kikkerten.

Man skrur enkelt PÅ lyspunktet i kikkerten ved å skyve inn sikring på våpenet, og skrur det AV igjen ved å sikre våpenet igjen.

Man kan operere kikkerten som normalt når lys er påslått ifht. lysstyrke og forstørrelse.

 

Og for de som lurte, NEI det fungerer ikke på noen andre rifler enn Blaser R93 iC.

Dette er ett resultat av ett samarbeid mellom Zeiss og Blaser.

 

Artig finesse!

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er en artig finesse, men jeg ser overhodet ikke poenget med den. For det første koster det sikkert skjorta, og det eneste en oppnår er jo å spare litt strøm på et batteri til 20-30 kroner.

 

Jeg har nå riktignok Schultz og larsen rifle med Schmidt and bender zenit ight and day så jeg får aldri prøvd dette systemet i praksis (ikke det at jeg er interessert heller). Jeg har jakta hjort og vært en del på skytebanen, vil si jeg har hatt et normalt forbruk av våpenet, og det er enda ikke tomt for strøm på batteriet som fulgte med kikkerten. I tillegg er det et batteri gjemt i tårnet på kikkerten slik at man kan bytte hvis en går tom for strøm. Og jeg ska være enig i at hvis en går tom midt i den beste perioden på bøjakt og slikt så er det forbanna kjipt, men likevel. Det er ikke nødvendig med det systemet som beskrives her.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er en artig finesse, men jeg ser overhodet ikke poenget med den. For det første koster det sikkert skjorta, og det eneste en oppnår er jo å spare litt strøm på et batteri til 20-30 kroner.

 

Jeg har nå riktignok Schultz og larsen rifle med Schmidt and bender zenit ight and day så jeg får aldri prøvd dette systemet i praksis (ikke det at jeg er interessert heller). Jeg har jakta hjort og vært en del på skytebanen, vil si jeg har hatt et normalt forbruk av våpenet, og det er enda ikke tomt for strøm på batteriet som fulgte med kikkerten. I tillegg er det et batteri gjemt i tårnet på kikkerten slik at man kan bytte hvis en går tom for strøm. Og jeg ska være enig i at hvis en går tom midt i den beste perioden på bøjakt og slikt så er det forbanna kjipt, men likevel. Det er ikke nødvendig med det systemet som beskrives her.

Mulig det er en artig finesse, men jeg ser overhodet ikke poenget med den. For det første koster det sikkert skjorta, og det eneste en oppnår er jo å spare litt strøm på et batteri til 20-30 kroner.

 

Jeg har nå riktignok Schultz og larsen rifle med Schmidt and bender zenit ight and day så jeg får aldri prøvd dette systemet i praksis (ikke det at jeg er interessert heller). Jeg har jakta hjort og vært en del på skytebanen, vil si jeg har hatt et normalt forbruk av våpenet, og det er enda ikke tomt for strøm på batteriet som fulgte med kikkerten. I tillegg er det et batteri gjemt i tårnet på kikkerten slik at man kan bytte hvis en går tom for strøm. Og jeg ska være enig i at hvis en går tom midt i den beste perioden på bøjakt og slikt så er det forbanna kjipt, men likevel. Det er ikke nødvendig med det systemet.

 

 

Du kan ta deg f... på at en god del folk syns dette systemet er fornuftig, og er villige til å bruke sine sårt inntjenete og hardt beskattede kroner på dette. Selv har jeg ikke engang lys,- har ikke funnet det "nødvendig". Hva er egentlig nødvendig? Er ikke det individuellt? Du har antagelig skrevet det mest unødvendige innlegget her i dag. Og jeg, det nest mest unødvendige...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...