Jump to content

Hjelp, hvilken Husqvarna modell er dette?


Howard

Recommended Posts

Hei. Trenger hjelp til å finne ut hvilken modell dette er. Står kun

Husqvarna Vapenfabrikk A/B 30-06 U.S og et lite merke der det står nitro. :?

Har noen flere bilder hvis ønskelig å kan få tatt flere av andre ting som kan hjelpe

oss i å finne ut modelltype :)

Riflen er forresten tilsalgs. ligger under salg forumet. KR 2000?

 

11t1sop.jpg

35bfaft.jpg

1z52gsg.jpg

2a4qnib.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det der er da en sivil m-98/FN-mauser? Modell 640 om ikke hukommelsen har tatt skade av kveldens studier av skotsk husflid?

 

Det har den nokk :wink: Dette våpenet er en 1600/1640 og ikke en husqvarna/FN m98.

Du har ellers helt rett i at den siste m98 serien het 640. Bilde på en sånn kan ses helt til höyre her:http://webnews.textalk.com/upload/article/bild/176943-116c66.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei - siden Husqvarna er temaet - lurer på om noen kan fortelle meg om hva det er lov å håpe på av presisjon av en umodifisert 1640 fra 1966? - Jeg vett at 1900 har en god (for å si det mildt) gange i sluttsykket, hvordan er 1640 på den måten?

 

Jeg har nemlig fått tilbud om 1640 en til 3700,-

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett en innskytingsskive fra den gang det ble satt kikkert på min arvede 1600. Bygget ca 1960, USA-modell, 30.06. Fem skudd på 100 m berørte hverandre (8,4 grams Norma). Jeg tviler på at den går så godt mer-- mange skudd med krigsammo og 8,4 grains Norma (den gang det var 'det beste' man kunne bruke) har sikkert gjort sitt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei - siden Husqvarna er temaet - lurer på om noen kan fortelle meg om hva det er lov å håpe på av presisjon av en umodifisert 1640 fra 1966? - Jeg vett at 1900 har en god (for å si det mildt) gange i sluttsykket, hvordan er 1640 på den måten?

 

Jeg har nemlig fått tilbud om 1640 en til 3700,-

 

Mvh Langlo

 

1600-serien har ikke like glatt mekanisme som 1900, men likevel på høyde med de aller beste Mausere. En ting 1600-serien er kjent for er at dersom du holder bolten ut mot venstre side ved ladegrep, vil den klype eller gå veldig trått. Jeg har hatt min 1651 i mange år uten å vite om dette, men jeg leste nylig om fenomenet på en svensk side. Ved prøving viste ryktet seg å stemme. Imidlertid har jeg jaktet i årevis og skutt noen dyr med børsa uten å oppdage at dette kunne være et problem, så la ikke noen problematisere dette for deg.

 

Presisjonen kan du bare finne ut av ved å prøve aktuelle ladninger. Til den prisen bør børsa være i god stand og samle godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...