Jump to content

hylser sitter fast i zastava


jakobsen84

Recommended Posts

Beklager å bringe emnet opp i gjenn, dere kan slette tråden vis jeg har tabbet meg ut :oops:

 

har en zastava cz99 som jeg kjøpte fra jaktdepotet i fjor sommer.

den har jeg hadt problemer med fra dag en... Først så klarte den ikke dra ut skuddene uansett om de var skutt eller ikke (litt variasjon mellom forskjellig typer amo), jeg ringte de å snakka om problemet, han trodde det var utdragern. Så jeg sendte børsa til drammen, 4 uker senere ringte de å sa at det ikke var feil på utdrageren,men at de hadde utvidet kammeret litt.

fikk rifla tilbake å gledet meg til test hadde bare cci sub hp. å det funket kjempe fint,

men i ettertid så har jeg oppdaget at cci sub hp er den enste patronen tommhylsene kommer ut av kammeret.

har testet: rws,eley,rem, både med å uten hul spiss.(bare sub) kan variere litt hvor mange av eks. 10 skudd som sitter fast. Problemet er bare det at ccien har dålig presisjon i børsa mi... Noen som har en mening om problemet eller må jeg bare leve med dette?

takker får svar.

Link to comment
Share on other sites

Min mening om problemet er at dette absolutt er ei reklamasjonsak! Tviler vel at noen skulle protestere på det. Skal ikkje måtte leve med ei børse som ein ikkje kan stole på, kan jo ikkje jakte med eit gevær der du ikkje har moglegheit for oppfølgingsskudd. Nei ring til forhandler du, og finn ei løysing. Kan sikkert ta litt tid ( med sending osv.) , men det er bedre en ei børse som fjusker.

 

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Har samme børse og sliter med det samme.. men først etter mange skudd,, Kruttslam og annen dritt som legger seg i sporet til utdrageren,,, Jevnlig puss fungerer, men hvis du har opplevd dette etter første skudd har du god grunn til å klage..

Link to comment
Share on other sites

rifla har jo fått gode test resulater flere plasser.

 

Har samme børse og sliter med det samme.. men først etter mange skudd,, Kruttslam og annen dritt som legger seg i sporet til utdrageren,,, Jevnlig puss fungerer, men hvis du har opplevd dette etter første skudd har du god grunn til å klage..

Etter at jeg har pusset den kan jeg skyte 5-6 skudd før de sitter fast igjen,men med cci sub sitter de aldri fast.

kan det være forskjell på hylse dimensjonene fra merke til merke? (mikroskopisk) :D

ikke noen som vet om noe triks får å løse grovhet i kammer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv samme våpen, som også er bestilt fra jaktdepotet, men har aldri hatt noen spesielle problemer med det. Har skutt ca 1500 - 2000 skudd, og samtlige har kommet lett ut av kammeret. Skutt MASSE kråker og trost :D Tipper ditt tilfelle er et maks uflaks tilfelle. Ring inn en god klage til jaktdepotet så tenker jeg at det ordner seg :)

Link to comment
Share on other sites

En kamerat har akkurat samme problem med en CZ 452 American. Patroner med "fete" kuler gir problemer etter en del skudd og kulde gjør problemet enda større. Særlig Winchester Subsonic henger skikkelig fast i kammeret etter bare noen få skudd med nypusset rifle. Patroner som CCI Standard og lignende med tørr smurning på kula fungerer mye bedre. Rifla er nå hos Alm for utbedring, de var temmelig sikre på at det var et for trangt kammer som har skylden. En annen feilkilde kunne være utdrager men det var kammeret som var første pri å skjekke.

 

Han venter rifla hjem en av de første dagene så jeg kan oppdatere innlegget med hva som ble gjort og hvordan funksjoneringen ble så snart vi vet mer og får prøveskutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...