Jump to content

Jakt filming. Uten å gi opp børsa?


Cynergy

Recommended Posts

Det beste er å ha med en fotograf! :wink: Ville ikke hatt kamera på våpenet, kjempeteit å se børsepipa og dyret, for så bare å se skog og himmel med et rykk. Heller montert på hue om du skal prøve alene. Evt stativ bak deg om det er på post.

Link to comment
Share on other sites

så en test i ett eller annet jakt blad for ikke lenge siden der di hadde ett kamera til å feste på hue, det fulgte med panne band som du hadde linsa i og kamera"boksen kunne du ha i lomma eller i belte tror jeg. Men husker jo slvfølgelig ikke hvilket blad det var, enten jhv, villmarksliv, jakt eller jakt og fiske:-) det kom ut sånn midt på treet mener jeg. kan jo ta en titt i blad jungelen å se om jeg finner det igjen og komme med en tilbake melding. Ellers funker det jo veldig greit med fotograf, men det er en fordel med stativ da det er lett å rykke i kamerat i det skuddet går.

Link to comment
Share on other sites

Må bare si det igjen, det der med å feste på et våpen med rekyl vil bare medføre irritasjon senere når man skal se opptakene. Ja, man ser ei børsepipe og kanskje et dyr, men så forsvinner jo hele bildet akkurat der man har lyst til å se hva som skjer??

Link to comment
Share on other sites

Må bare si det igjen, det der med å feste på et våpen med rekyl vil bare medføre irritasjon senere når man skal se opptakene. Ja, man ser ei børsepipe og kanskje et dyr, men så forsvinner jo hele bildet akkurat der man har lyst til å se hva som skjer??

 

Og her finner du videoer i bøtter&spann som viser det motsatte... http://www.huntingfootage.com/

Link to comment
Share on other sites

så en test i ett eller annet jakt blad for ikke lenge siden der di hadde ett kamera til å feste på hue, det fulgte med panne band som du hadde linsa i og kamera"boksen kunne du ha i lomma eller i belte tror jeg. Men husker jo slvfølgelig ikke hvilket blad det var, enten jhv, villmarksliv, jakt eller jakt og fiske:-) det kom ut sånn midt på treet mener jeg. kan jo ta en titt i blad jungelen å se om jeg finner det igjen og komme med en tilbake melding. Ellers funker det jo veldig greit med fotograf, men det er en fordel med stativ da det er lett å rykke i kamerat i det skuddet går.

 

 

Det kamera heter "black eye" tror jeg.

Så også tester av det. Lurte litt på om noen har fått no bra resultater?

Evt andre forslag?

Link to comment
Share on other sites

Registrer deg på http://www.huntingfootage.com og se bl.a. denne videoen http://www.huntingfootage.com/showphoto.php/photo/1531/cat/517 (eller søk opp Argentina Goose Hunt på nevnte side), så kan du se hvordan det kan se ut med kamera på våpnet.

Med vidvinkellinse vil bevegelsene i skuddøyeblikket se mye mindre ut enn det du tror er mulig.

 

 

Kommentarer fra filmeren selv:

 

"Thanks for praise on my shooting & Video.

More shooting U do better shot U become OR get lucky more often!

With Lens for DV Camera mounted to Shotgun Barrel person must learn move VERY slow and where U have it mount is VERY important.

For me - where I had lens mounted first two times I used it, my shooting percentage was way off.

Birds going from Left to right I was hitting maybe 20% of ones I would have with out the Lens on shotgun. From Right to Left probably 70%.

I ended up with Lense Mount more forward actually to extension on my Benelli 90 and this worked perfect for me = shooting same as - with or with out Lense mounted.

NOW if I would / could when I shoot Goose - stay on it just second longer before moving to another to shoot and then stay on & follow last bird shot to the ground. Watch Video again and U will see what I mean. This Video is some of best from 2 one hour tapes -I have 12 more tapes to look at & edit. I will be posting more. Maybe after August 14th That's when I return home from Argentina -YES I am going again leave Sat July 26th!

Thanks again for your comments"

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg forsøkt å sette meg litt inn i. Billigste varianter er å feste kameraet på børsa. Finnes egne fester, men det blir fort mye rekyl og "himmel" i bildet. Så er det hjelmkamera av ulike varianter. Fra de billigste (eks ActionCam 2 og 3). Har testa dette = ubrukelig på hold over 10 meter. Så finnes det spesialkamera som er lager for å nettopp løse utfordr. Brukes ofte av off-road syklister mm. BlackEye er ett alternativ. Tester og erfaringer fra andre tilsier at dette kan bli brukandes resultater av. Det jeg tror jeg velger er et kamera med god oppløsning og egen lagringsenhet. Det heter POV og finnes bla på foto/video. Litt dyrt, men jeg tror at skal resultatet bli bra så må det være såpass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...