Jump to content

Sport- og våpenbutikker i Los Angeles og San Fransisco


Wadcutter

Recommended Posts

Skal på tur til California i sommer og da må man handle hvor det er billig og bra :) Skal selvfølgelig ikke kjøpe med meg våpen, men tilbehør og ladeutstyr er et must. Det er jo loppemarkedpriser der i forhold til her hjemme.

Vi skal til BassPro butikken utenfor LA og en våpenmesse i LasVegas.

 

Har du noen andre anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg litt misunnelig!

 

Jeg har ikke vært i våpenbutikker i California, men de jeg var innom i Texas og Virginia var imponerende :D ! Jeg endte opp med en del stæsj jeg hadde bruk for og en god ladning med mindre nødvendige ting.

 

God tur :D !

Link to comment
Share on other sites

Kalifornia som amerikanerne har begynt og kalle det er USA's mest våpenfiendtlige stat, så ikke regn med at det er så altfor fancy etter amerikansk standard (og bare bitte lit mer imponerende enn Norsk standard.)

 

For gode eksempler, ta en kikk på såkalte California Legal AR15, der må du velge mellom frittstående pistolgrep eller avtagbart magasin (skal du ha pistolgrep må du ha en egen låsbar magutløser så du ikke bare kan trykke på knappen og få det ut. Ikke får du ha mer enn 10-skudds magasin heller).

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg kjøpe med meg noen ar15 eller 30 skudds magasiner så det ser jeg ikke som det store problemet. Ombestemmer jeg meg så får jeg nok tak i det meste i LasVegas, litt mindre regelverk der. Neida, skal holde meg til lovverket. Er ikke verdt styret med å prøve å smugle noe.

 

Men det er vel kanskje noen fine sport og jaktbutikker i LA og SF? (utenom BassPro da)

Link to comment
Share on other sites

I selve San Fransisco er/var det kun 1 knøttliten våpenbutikk. Jeg var der for 2-3 år siden, når jeg spørte etter jakt/skyteutstyr i sportsbutikkene såg de bare rart på meg. Mye værre en i Norge, bare klær, golf osv.

Utenfor SF er det både butikker og skyteklubber, men jeg hadde ikke tilgang på bil så jeg var ikke der.

Link to comment
Share on other sites

Cabelas er bra. Liker de faktisk litt bedre enn BassPro. Har vært i begge butikkene i Dallas, TX og jeg ble mektig imponert. Tror norske butikker har litt å lære der :)

 

I "The Gun Store" i Las Vegas kan du leie nesten hva du vil. Du kan faktisk leie pakker som WW2 hvor du får skyte med de populære våpnene fra den tida. Jeg tenkte jeg må prøve en Uzi. Veit ikke helt hvorfor, men har alltid hatt lyst til å skyte med det våpenet :)

S&W 500 revolver hadde også vært litt artig å prøvd nå som det ikke er lovlig lenger her på berget.

 

Får bare håpe jeg finner noe jeg kan sende fruen på så jeg får nok tid i disse butikkene :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...