Jump to content

Tikka T3 Lite 223 eller Remington Model 700 SPS 223


torolav

Recommended Posts

Personlig foretrekker jeg Remington og har etterhvert eid forskjellige modeller. Akkurat nå driver jeg og pusler med en SPS Varmint i .223 og er, dog etter litt fikling, svært fornøyd. Tikka har jeg liten erfaring med, men jeg registrerer at de nyeste modellene får en del kritikk pga mye bruk av plast, rekylklakker som løsner, rust og magasiner som sprekker. Hvorvidt dette er vanlige problemer og hvor utbredt de er vet jeg ikke. Til Remington 700 finnes det masse ekstrautstyr og deler til hos bla Midway.

 

Her er mine erfaringer med SPS Varmint:

 

viewtopic.php?f=14&t=11266

Link to comment
Share on other sites

Pøh!!

 

Uten tvil Tikka.. Er en 'plast dings' på sluttstykket som irriterer litt, men hvis du ikke planlegger å fikle for mye med den er det ikke noe problem. Ifølge egen og kjenningers erfaring funker begge relativt godt, men personlig gir min Tikka T3 SS lite meg den beste følelsen.

 

Tror det beste er å dra til en butikk eller skytterbane og få holdt litt og kjent litt på begge typene så får du bestemme deg for den som føles rett.

 

Når det gjelder magasin og allround kasse på tikka er ikke dette noe problem jeg eller de jeg kjenner med tikka som har hatt.

 

Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Med stor sansynlighet kan man unngå at den plasbiten sprekker også,

men det vil tiden vise.

 

Kjøpte en ny her forleden, og studerte hva som skjer når jeg setter den på. Den er litt marginal trang, og det fører til at plasten ligger litt spenn og man får en bruddanvisning på undersiden. Et par svip med noe slipe papir på den innvendige diameteren som ligger an mot toppen av sluttstykket så den ikke sitter trangt, så forsvinner dette.

 

Har en god følelse før mye verdi for pengene i den Tikka'n.

 

Uansett hva du kjøper, så blir det bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...