Jump to content

Kuler til 50AE


Brandtzæg

Recommended Posts

Dette har ikke noe med POD sitt vedtak. Det er resultatet av US eksport restriksjoner etter 11.9.

De får ikke eksportere sivilt, kalibre, eller komponenter over .499. Dersom norsk forhandler, får tak i kuler fra produsent utenfor USA, og sendt fra adresse utenfor USA, bør det fortsatt være mulig å få tak i slike komponenter. I praksis er POD sitt vedtak helt unødvendig, slik situasjonen er i dag.

 

En DE er f.eks ubrukelig, selv om man kan støpe kuler, vil gas porten tettes og våpnet må til produsent for å repareres. Den kan imidlertid ikke sendes ut fra USA igjen :shock:

 

I revolvere kan man klare seg med støpte kuler, men etter hvert er hylsene utslitt og da står en der med 1,5 - 2 kg. ganske dyrt deko våpen.

Link to comment
Share on other sites

I revolvere kan man klare seg med støpte kuler, men etter hvert er hylsene utslitt og da står en der med 1,5 - 2 kg. ganske dyrt deko våpen.

 

Gje meg ei tilbakemelding når du er tom for hylser, og eg tar gjerne over 50-kaliberen din. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da noen hundre hylser, var klar over at dette problemet ville komme og advarte om det for noen år siden.

Ad Midway og ring for bestilling: Dette vil svært ofte være produkter de ikke kan skaffe. Midway fikk problemet før Parabellum, som de kjøpte opp. Dette da Midway sin export lisens var utløpt og fornyelse for over .499 ikke var mulig. Parabellum sin leverandør hadde lisens som løp til i fjor og da Hjemmelading. no (T. Alvestad) fortsatte sin handel med den leverandøren, var +.50 komponenter, enda tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...