Jump to content

Manurhin MR 73 Sport


Hedmarkingen

Recommended Posts

MR73Sport-17815.jpg

Er det noen som har no erfaring med disse ?

GIGN ( fransk anti-terror ) bruker disse og skyter veldig ofte innertier på 50 meters avstand.

De skal også tåle ganske kraftige ladninger da de er testskutt med ett kammertrykk på 6,400 bar eller 92,8000 psi.

De er laget for å tåle 150 skudd daglig med Norma 158 grain .357 S&W Magnum.

GIGN har Manurhin MR 73 revolvere som har dunket avgårde mer en 200 tusen skudd.

 

 

http://www.manurhin.de/Test56.htm

 

gign3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte den på privatmarkedet av en som som virkelig tok vare på jerna sine. Den hadde ikke gått mer enn 3-400 skudd og framsto i sin helhet som ny. Fikk en god pris på denne.

Den har en virkelig herlig finish og blånering, og avtrekket er virkelig bra til å være fra fabrikk. Vil tro det matcher det meste av costum-jobber på andre merker.

Har ikke veid min, men ser den har en oppgitt vekt på 1050gram http://www.hermannsguns.com/Pistols/manurhin/MR73products17.html

Presisjonen er også meget god.

 

Dessuten sier hun "qlickue" på sjarmerende fransk når jeg spenner hanen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en slik.

Brukes til feltskyting, kjempevåpen.

Min var original med treskjefte, men har nå slikt gummiskjefte som vist på bildet ditt, "Trauch" tror jeg det het.

Jeg har byttet ut stoppeskruen for avtrekkeren med en som har en fjærbelastet kule i enden,

for å få hjelp til en liten stopp på DA avtrekket før det smeller.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...