Jump to content

Utgår...


Recommended Posts

Min første tanke er at det er noe som skjærer i ørene når jeg hører KKC og lettvektsrifle... Det samme kommer igjen når jeg hører Sako75...

 

Det er mulig det er jeg som er sær og har lite erfaring med disse to produktene, men jeg får det bare ikke til å stemme. Begge deler er helt klart meget bra produkter, men ikke det jeg først og fremst tenker på når det er snakk om lettvekt...

Link to comment
Share on other sites

kaliber 260 rem. kort løb. og vil skyde storvildt :shock: det bliver umuligt med 9 grams kugler

mvh aleksander

 

Er vel ikke nevnt kulevekt noe sted. Men korte piper og lange,

tunge

torpedoer i 260 harmonerer dårlig.

Kjøp en Sako 75 Finnlight (A III) bytt pipe, vips ferdig.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Definer lett ??

 

Det synes som det er kjernen i problemstillingen din...

 

For meg virker det som du forsøker å dekke alle basene med en børse og det blir sjelden velykket. Hvis det er en lett "langholds" rigg du er ute etter, gjør et google søk på "beanfield" rifler eller les tråden om dette som går på kammeret nå. Såvidt jeg forstår er .260 en patron som er avhengig av løpslengde for å få opp dampen, jeg vil vel faktisk gå så langt som å spekulere i at morpatronen (.308) vil være ett bedre valg med korte løp.

Link to comment
Share on other sites

Allerede noen tips her ja...

 

Det er ikke noe mer hokus pokus enn at jeg vil lage ei rifle basert på kkc-stokken(som veier 1100g), som skyter flatt og ikke bare kan brukes på småvilt. Lettvekter som i under 3 kg. Ei lett rifle er ikke vanskelig å kjøpe i butikken. Men ei lett rifle med kkc stokk er vanskeligere. Men det er det jeg tenker på...

 

Det med kort pipelengde og 260 må sjekkes ut. Dersom andre sitter på viktig info si gjerne ifra! Kanskje 308 er bedre med 47cm pipe? Et spennende alternativ er kanskje 6,5-06. 6,5 kule i 30-06 hylse. Veit ikke hva som er optimalt ift pipelengde på dette kaliberet. Det er jo samme kule så jeg blir ikke overrasket om det blir som med kal 260.

 

Rem 700 kort kasse låter best i ørene mine også. Men det må jo være noen alternativer?

 

Det blir ikke en langholdsrigg.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo velge 260 Ackley, da skal du få 75-100 fps mer en standard 260. Pac-Nor leverer ferdigkamra løp, og dersom du ikke vil forme hylser sjøl tror jeg QC leverer. En kort Rem kasse er et greit alternativ. High Tech har stokker som passer. 6,5-06 går nok ikke i en kort kasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...