Jump to content

Friklasse i DFS Feltskyting


Sharpshooter

Recommended Posts

Sitter og leser litt på Robsoft forumet og der er det mye snakk om Feltskyting med kikkertsikte.

Såkalt friklasse der *alt* er lov, dvs tofot, fri vekt, kikkertsikte osv.

All skyting foregår liggende. Og slik jeg har forstått så skyter friklassen i siste lag slik at dem ikke kan tipse dem som skyter i de ordinære klassene om hvor lange holdene er og vind osv.

 

Kunne dette vært noe for å få mere oppmøte på feltskytingene? Begynner jo å bli mange som skyter langhold rundt omkring.

Så potensialet for at noen skulle delta er jo der.

Slik som det er nå så sliter mange lag med deltager anntallet på sine feltstevner.

Ja, jeg vet DFS har jegerklasse, men den er kun åpen for dem som skyter i klasse 1. Dvs at utrolig mange av oss faller utenom DFS sitt opplegg.

 

Nå har ikke jeg i tankene at dette skal takes opp på første skytterting osv, men kan Skytterlag tilknyttet DFS tilby en slik klasse på eget initsiativ????

 

DFS søsterorganisasjon i Sverige drøfter etter det jeg forstår en slik klasse, prøvestevner blir aviklet nå i vinter hos søta bror.

 

Kom med innspill folkens :-)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg i tankene at dette skal takes opp på første skytterting osv, men kan Skytterlag tilknyttet DFS tilby en slik klasse på eget initsiativ????

 

Egentlig ikke, DFS lag skal kun drive med de sentralt godkjente programmene.

Klasse 1 har vel bare et krav; medlem i et DFS-lag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...