Jump to content

Erfaringer med BAIKAL MCM MARGOLIN?


jegeren

Recommended Posts

Har en sånn, og er kjempefornøyd :)

Dårlige treff må skyttern desverre ta skylda for :oops:

Jeg bruker Federal Champion i min, og opplever litt for ofte at den kiler seg. Mulig bytte av ammo hadde løst det problemet.

Og selv om våpenet er stygt som nøkken ( tydelig at det er konstruert av en blind mann :lol: ), så må det inneha visse kvaliteter. Etter det jeg har lest, ble det brukt i flere tiår av russerne til både VM og OL- skyting :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min i ca 20-25 år, og kan telle på en hånd de gangene den har skuffet meg med klikk og forkiling.

 

Jeg klarte til og med å få tak i ergometrisk skjefte til den for 100 dollar. Fra et firma i Ungarn. Hvis du er interessert skal jeg finne adressa.

 

Jeg trodde at jeg ville bli lykkeligere med en penere pistol og kjøpte en Buckmark. Jeg skyter bedre med russeren. Og det ergometriske skjeftet gjør at jeg får litt flere poeng.

 

Jeg har brukt det ene magasinet hele tiden. Tenkte å skifte det ut når det når det ble utslitt, men det har ikke skjedd ennå.

Link to comment
Share on other sites

Margolin var mitt første våpen. Kjøpte den for 30 år siden. Betalte 1600 kroner, masse penger for en ungdom, men måtte bare ha.

Hadde aldri noen problemer med den, den gangen traff jeg alt jeg sikta på også. Verre nå :lol:

Når jeg for et par år siden tok opp gamlehobbyen igjen, så hadde jammen pistolklubben en Margolin, og den var fremdeles like god å skyte med.

Ja det ble påstått at han Margolin var blind da han konstruerte pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...