Jump to content

Opplysninger om "Kongsberg 393"..?


Harry

Recommended Posts

Hei.. er på trappene til å kjøpe meg en Kongsberg 393.. etter å blitt påvirket av mye skryt.. Finner ingen info om børsen på nettet.. hverken fra produsent (Kongsberg small arms) eller forhandlere.. får mange treff her, men lite oversikt..

 

lurer på enkle ting som om det er løst magasin..? forskjellen på tungt eller standard løp.. (litt opptatt av presisjon) osv..

 

noen som vet en link til en brosjyre..?

Link to comment
Share on other sites

1# Finner ingen info om børsen på nettet.. hverken fra produsent (Kongsberg small arms) eller forhandlere..

2# Lurer på enkle ting som om det er løst magasin..?

3# Forskjellen på tungt eller standard løp..

4# Noen som vet en link til en brosjyre..?

Du kan kjøpe trygt :D Har en selv også... Den som heter 393 Sporter i links :mrgreen: (nederste bilde i link)

 

1# Kongsberg Small Arms har ingen nettside.

2# Løst mag. finnes ikke. Kun "rullemagasin" eller singleskudd

3# Std.løp for jakt, tungt løp for bane etc...

4# Klikk for brosjyre om Kongsberg 393

Link to comment
Share on other sites

ok.. fin side.. :) Hvor mange skudd går i magasinet..? 5..? Er det nevneverdig endring i presisjon på tynt og tykk pipe..?

 

Vil nok bli brukt til både bane og jakt.. litt sansen for langholdskyting.. men er den myye tyngre å slepe med seg til jakt..?

Link to comment
Share on other sites

1# Hvor mange skudd går i magasinet..?

2# Er det nevneverdig endring i presisjon på tynt og tykk pipe..?

3# Vil nok bli brukt til både bane og jakt.. litt sansen for langholdskyting.. men er den myye tyngre å slepe med seg til jakt..?

 

1# I min 6,5x55 går det 4skudd + 1 i kammer, i 9,3x64 magasin går 3+1

2# Hva forventer du i presisjon da? Har aldri målt forskjell i jakt vs sporter i samme kaliber, så jeg kan ikke svare deg hvor mange mm forskjell det er.

3# Hvor mye vektforskjell det er mellom jakt vs sporter pipe vet jeg ikke. Men skal sporter pipa ville ikke jeg dratt med på fjellet for rein etc... Da blir det mer stasjonær jakt for min egen del. Skal du i hovedsak bruke den for bane/anghold så hadde jeg valgt sporter pipe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte selv en Kongsberg 393 i fjor sommer, og kan trygt anbefale den :) Pressisjonen er meget bra uansett va jeg forer den med, og Sierra hulspiss går hull i hull. Avtrekket er bare nydelig, og stokken passer i hvertfall meg veldig bra.

Det eneste jeg har å utsette på er at det var lang leveringstid og stokken var veldig tørr når jeg fikk den, men selgeren i våpenbutikken sa at han hadde sett tørrere stokker på atskillig dyrere våpen. Dette er jo en bagatell og det fikser man selv med stokkolje.

Det skulle vært bedre oppdaterte sider med info angående Kongsberg våpen.

Ellers er anbefalingen min: Løp å kjøp :D

Link to comment
Share on other sites

Takker for responsen.. tror det bare er å kline til... bare litt i stuss om jeg skal ha tykt eller vanlig pipe.. presisjonen er vel bra på den med vanlig pipe og..

 

Noen som vet hva som egentlig er forskjellen..?? mye å si på presisjonen..? eller bare mer å bære på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...