Baldrick Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hei. Noen som kan beskrive hvordan man får ut rekylfjærstanga og løp på en BUL M-5 IPSC (bull barrel) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dk Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Trekksleiden helt tilbake og sett på sleidestoppen. Kikk på den delen av rekylfjærstyringa som stikker fram under pipa forran sleiden. Der er det et lite hull. Ta en stift, bit av binders e.l. og bøy i L-form hvor den korte enden ikke er tykkere en rekylfjærstyringa. Sett denne i hullet i stanga og slipp sleiden forsiktig frem til den henger på stiften. Nå ser du på bakenden av sleidestopen, og dytter sleiden noen mm frem til haka på sleidestoppen treffer utsparringa i siden på sleiden. Nå kan sleidestoppen dyttes rett ut, og pipe/sleide/rekylfjærstyreing kan dras av forover. /D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baldrick Posted March 2, 2009 Author Share Posted March 2, 2009 Trekksleiden helt tilbake og sett på sleidestoppen. Kikk på den delen av rekylfjærstyringa som stikker fram under pipa forran sleiden. Der er det et lite hull. Ta en stift, bit av binders e.l. og bøy i L-form hvor den korte enden ikke er tykkere en rekylfjærstyringa. Sett denne i hullet i stanga og slipp sleiden forsiktig frem til den henger på stiften. Nå ser du på bakenden av sleidestopen, og dytter sleiden noen mm frem til haka på sleidestoppen treffer utsparringa i siden på sleiden. Nå kan sleidestoppen dyttes rett ut, og pipe/sleide/rekylfjærstyreing kan dras av forover. /D Takker så meget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Det kan vel legges til at dette er en generell prosedyre for alle 1911 med full lengde fjærstyring (full length guide rod). Alltid like irriterende hver gang man skal strippe en og må til å lete etter noe å lage en stopper som passer av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesandberg Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Her har Thor et poeng, og ettersom jeg er "Master of squibs" så har jeg gjort det til en vane å ha 3-4 ferdigbøyde binderser liggende i pistolkufferten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norwegianwiking Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Det kan vel legges til at dette er en generell prosedyre for alle 1911 med full lengde fjærstyring (full length guide rod). Alltid like irriterende hver gang man skal strippe en og må til å lete etter noe å lage en stopper som passer av. nja, min guiderod er kanskje litt kort, for jeg får til og fjerne pluggen på vanlig måte. Det må jo noe flatt og hardt til for og få presset inn det uthulede pluggen, men ellers så går det fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.