Jump to content

Ladedata 35 whelen.


veideren

Recommended Posts

225 g Sierra Game King, 58 g N150, meget god presisjon, fin kule til rådyr og hjort. Ikke kronografert

 

250 g Woodleigh RN, 57 g N150, bra presisjon, effektiv elgammo, men tar det meste. Hastighet 757 mps i snitt.

 

Ruger M77 med 22" Shilen løp 1/14.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fått god presisjon i min Remington 7600 pumpekarabin (18 1/2 toms løp) ved å lade 53 gr. Norma 202 bak Nosler -p 250 Gr.

Behagelig rekyl med Hausken standard demper. Dette er en ladning litt under Ladeboken. Kronografen er pt. sykemeldt. Kan noen hjelpe meg med å anslå hvilken utgangshastighet jeg får her?

 

MVH

nes

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått god presisjon i min Remington 7600 pumpekarabin (18 1/2 toms løp) ved å lade 53 gr. Norma 202 bak Nosler -p 250 Gr.

Behagelig rekyl med Hausken standard demper. Dette er en ladning litt under Ladeboken. Kronografen er pt. sykemeldt. Kan noen hjelpe meg med å anslå hvilken utgangshastighet jeg får her?

 

MVH

nes

 

Jeg har samme børsa men uten demper. Jeg bruker 55 gr 202 bak alt av 250 gr kuler og dette gir 720 m/s i min børse. Videre bruker jeg 57 gr 202 bak 225 gr kuler (Swift og Accubond) Dette gir 760 m/s. Du ligger nok i underkant av 700m/s med 53 gr ville jeg tro. Er nok tingen med demper på denne børsa for den smeller noe vederstyggelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...