Jump to content

Field Match innspill \ tips


osw

Recommended Posts

Inspirert av Mr.Z. Smith`s artikler er vi, jeg og en kompis, heretter kalt odelsnissen, igang med et famlende forsøk på å få til noe som likner.

Dette vil bli forsøkt avholdt på odesnissens eiendom.Lensmann har hvert på befaring og har gitt sin velsignelse til eventet, med noen små forbehold.Dette gjelder skilting av privat vei inn til eiendommen og et ønske om å redusere støyen mest mulig, det siste er ikke noe krav, men et egen pålagt demper påbud vurderes.

Foreløbig ser løypa ut til å bli 6 km. lang med 7 hold. Skyte avstandene blir fra 80 til drøye 700 m. med stor variasjon i vansklghetsgrad. 3 av holda er ferdig rydda og stål hengt opp og prøveskutt i dag, under tidspress av en som ikke hadde gått løypa på forhånd. Prøvekaninen hadde problemer med å finne alle måla og ble tydelig stressa av tidtakinga.Det står igjen en del rydding og det er litt snaut med hyfsad stål, så det er mulig det blir

kaiber begrensninger, så stålet holder en runde eller to.

Ønsker innspill til gjennomføingen da vi er forholdsvis få, tanken er at samtlige kombattanter går løypa sammen, dette er ikke optimalt men det er pr. idag det eneste vi har kommet opp med.

Generalprøven er planlagt avholdt siste helga i Mai,med 8-10 deltagere, går den som vi håper er det duket for et større stevne før bukkejakta.

 

Morten

 

PS. Det bygges nye, forhåpentligvis egnede rifler så lenge penga holder :roll:

Link to comment
Share on other sites

Honør, heder og ære til dere:-)

 

Håper jeg får bli med førsterunden! Helga er herved reservert!

 

Håper forøvrig dere dropper demperpåbudet og heller legger kaliberrestriksjoner - jeg har i alle fall ingenting som er egnet med demper, selv om det antakelighvis vil bli fiksa dersom jeg er nødt.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Så så, rolig i svinga. Før jeg går ut med konkret dato og sted vil jeg være sikker på at dette er gjenomførbart.

Er litt betenkt ang. gjennomføringen rent praktisk. Litt av vitsen, hvis jeg har misforstått rett er den fysiske delen av et sånnt opplegg. Da vi er få til standplassledelse, spotting osv, blir det rimelig unfair hvis førstemann må skyte anpusten med høy puls og nr. 5 har hvilt i 10 min.

Det er her jeg etterlyser ideer til opplegg. Hvis det gjennomføres slik at alle går sammen må det en form

for rullering blandt deltagerene til.

Dagens prøvekanin er en meget habil skytter, men var godt merka av 2 km. marsj og tidspress, dette er noe av vitsen :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Kan man skyte flere hold samtidig eller må en pga sikkerheten skyte ett og ett hold? Hvis flere hold kan skytes samtidig kan en sende ut team med passende mellom rom, feks hver halvtime. da blir det nogenlunde rettferdig men, tar litt tid. legg på litt tidspress mellom feks hold 2 og 3, så får en testa skyting med litt puls.

På de lnegste holda kan en jo kvelden før eller på formidagen stikke opp alle sammen og bruke en halvtime e.l. for å lage avstandskort, finne mål og så bruke de opplysningene under konkuransen.

 

warthog

Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering.

Vi fant fort ut at ryddejobben ble ALT :roll: for omfattende for oss.Det lokale idrettslaget er hyra inn og rydder resten + noe annet forefallende på ranchen,dette blir gjort så fort det er bart.

Det er ikke et stålspon igjen, så her trengs det TIPS, ingen av oss er lottomilionærer så det er begrenset hva

vi kan ta av kostnader.

"Banemannskap" er rekruttert ,og ny plan for gjennomføring ble lagt på et "styremøte" under påvirkning av Irsk fludium(planen virka fornuftig til og med dagen etter).

Som nevnt trengs det tipa ang. stål, helst til innbruddspris, kan hentes på det sentrale østlandet.

 

Morten.

Link to comment
Share on other sites

Kan du fortelle litt mer om hvordan dere ser for dere dette etterhvert?

Der finnes jo litt gonger rundt omkring, men de må jo da fraktes rundt også..

 

Der ja :idea: , La Lina kom med et super tips, hadde ikke engang tenkt tanken om "mobile gonger". Dette passer utmerket på det siste holdet som ligger langs med en skogsbilvei,men på sikt er planen egene gonger.

Forøverig er planen ang. gjennomføring, utgang i par m. ca. 15 min. mellomrom, parene bytter på å skyte først.

Løypa går over to åser og følger til 80% gamle tømmersleper og resten av veien blir merket med bånd, følgelig er løypa relativt lettgått.

To be conntinued.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...