Jump to content

Leopold 6,5-20x50 VIII - dårlig stilleskru/smøring


Snus

Recommended Posts

Har kjøpt meg ett brukt Leopold sikte som er super treg å endre forstørrelse på.

Over noen forstørrelser så går det greit andre supertregt.

 

Hva smøring brukes for å få litt glid igjen på siktet?

Er redd for at om jeg bare hiver på crc så spiser den gummi etc.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ein VXI 3-9x40. Har hatt akkurat samme problemet med den, grisetreig å justere på den også. Etter det eg har skjønt så er dette eit vanlig problem med kikkertene. Men har ikkje ide kva som kunne ha blitt brukt til å smøre dette med. Eg er redd at dette problemet er inni kikkertsiktet, så det er vel heller problematisk å få det til...

Link to comment
Share on other sites

Er nok eit kjent problem, så uansett om ein kontakter importør, så er problemet det samme...

Ein kan ikkje begynne å ta i frå kverandre kikkertsiktet for å smøre det, så eg vil nok tru at dette er vanskelig å få bukt med. Har smurt mange ting med silikon olje, det funker veldig bra, men det er ikkje på kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

Når flere har det så blir jeg litt betenkt ... Alle de zeiss/leopold trådene :roll:

 

Har flere zeiss stående og mange flere har jeg hatt. Aldri vært tema at innstillingshjulet for forstørrelse har vært så treigt. :oops:

 

Tenkte at Leopold VIII var veldig greit sikte for dagsskyting. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...